نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ که روز ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد، در قالب کارنامه در هفته آخر فروردین منتشر می‌شود.

آزمون دكترى در زمانه كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آزمون دکتری تخصصی نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ با حضور بیش از ۹۰ درصد داوطلبان در ۲۴۲ کدرشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد. ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره نام‌نویسی کرده بودند و تعداد شهرهای محل برگزاری آزمون نسبت به 60 شهر آزمون دوره گذشته افزایش یافته بود.

کلید اولیه آزمون دکتری ۲۰ اسفند ۹۹ منتشر شد و داوطلبان ۱۴ روز فرصت داشتند نسبت به آن اعتراض کنند. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کارنامه و نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ هفته آخر فروردین ۱۴۰۰ منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز در هفته اول اردیبهشت می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

پس از انتخاب رشته افراد مجاز، افرادی که حد نصاب را کسب کرده‌اند برای مصاحبه معرفی می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد معرفی به مصاحبه ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر باشد. مصاحبه‌های تخصصی از خرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه سهم آزمون و سهم مصاحبه در دانشگاه‌ها، ۵۰ درصد سهم مصاحبه و ۵۰ درصد سهم آزمون است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حد نصاب در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال می‌شود.

ظرفیت پذیرش در دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی به همراه دانشگاه آزاد در مجموع حدود ۲۲ تا ۲۴ هزار نفر است که برآورد می‌شود حدود ۱۲ هزار نفر در دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی و همین تعداد در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

کد خبر 592531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha