اجرای ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌ها در تهران از صبح ۱۲ فروردین توسط پلیس راهور آغاز شد و شهروندان اجازه ورود به بیشتر بوستان‌های تهران را ندارند.

روز طبیعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته استانداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ممنوعیت ورود به بوستان‌ها و پارک‌های تهران را در روز طبیعت یا همان سیزده بدر به دلیل نارنجی شدن شهر، اعلام کرد.

اما دقایقی پیش پلیس راهور تهران خبر آغاز اجرای ممنوعیت ورود به بوستان‌ها و پارک‌های تهران را داد. سرهنگ موسوی پور، جانشین پلیس راهور فاتب گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و ممنوعیت تردد و مراجعه به پارک و تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین، با همکاری شهرداری تهران اقدامات لازم در خصوص انسداد کلیه ورودی‌های پارک‌ها در حال انجام است.

اجرای ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌ها در تهران از صبح ۱۲ فروردین توسط پلیس راهور آغاز شد و شهروندان از همین امروز یعنی پنجشنبه ۱۲ فروردین اجازه ورود به بیشتر بوستان‌ها و تفرجگاه‌های تهران را ندارند.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هم در اطلاعیه‌ای از تعطیلی کاخ‌موزه‌های این مجموهه در روز سیزدهم فروردین‌ماه همزمان با روز طبیعت خبر داده است. در اطلاعیه روابط عمومی نیاوران آمده که براساس ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مجموعه به دلیل دارا بودن فضای سبز وسیع، طبق رویه هر سال به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر، در روز سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل بوده و امکان پذیرش گردشگر ندارد.

کاخ‌ها و محوطه نیاوران در باقی روزهای سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ باز بوده و تا ساعت ۱۷:۳۰ فروش بلیت دارد.

کاخ گلستان نیز با توجه به فضای باز و محوطه سبزی که دارد، از تعطیلی این مجموعه در روز سیزدهم فروردین‌ماه به رسم هر سال خبر داده است.

مجموعه تفریحی عباس‌آباد در مازندران هم به مناسبت روز سیزده فروردین اعلام تعطیلی کرده است.

همچنین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان به دنبال نارنجی شدن این شهر از تعطیلی تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه اطلاع داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز به دنبال نارنجی شدن شهرستان‌های قزوین و تاکستان، تعطیلی تمام مراکز تاریخی و گردشگری این استان را اعلام کرده است.

کد خبر 592483

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha