شرکت معماری هایری اتک ترکیه (Hayri Atak) یک هتل شناور و گردان برای قطر در خلیج فارس احداث می‌کند.

معماری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این پروژه شامل یک حجم دایره‌ای است که برای چرخش آهسته در طی یک روز طراحی شده است. این هتل دارای بیش از ۱۵۰ اتاق مهمان با فضای سبز و آبشارهای داخلی است. علاوه بر فرم منحصربه‌فرد و آینده‌نگرانه این هتل، مهمانان به طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی مانند چشمه آب‌گرم، سالن بدن‌سازی، مینی‌گلف و استخرها دسترسی خواهند داشت.

شرکت هایری اتک گفته است: اکنون تیم ما در حال کار بر روی عناصر طراحی فنی است تا بهترین شیوه‌های پایداری را  برای ساخت هتل معرفی کند. این پروژه شعار «حداقل اتلاف انرژی و اتلاف صفر» را به عنوان یک اصل در نظر گرفته است. به دلیل ویژگی متحرک بودن هتل و چرخش در اطراف موقعیت خود با توجه به جریان آب، انرژی الکتریکی تولید می‌کند و مهمانان را با تجربیات و چشم‌اندازهای متفاوتی روبه‌رو خواهد کرد.

این هتل از رویکردهای معماری نوین، معماری سبز بهره می‌برد. این ساختمان سبز شامل گرداب در مرکز سقف است که برای جمع‌آوری آب باران طراحی شده است که برای سیستم آبیاری استفاده خواهد شد. انرژی ممکن است از طریق صفحات خورشیدی، توربین‌های بادی و سیستم انرژی جزر و مدی تولید شود که همزمان با چرخش هتل در آب کار می‌کند.

 علاوه بر همه این اهداف، طراحان همچنین معتقدند هتل برای تصفیه و استفاده از آب دریا برای عملیات خود استفاده خواهد کرد و هیچ زباله‌ای که توسط هتل تولید شود نباید بر محیط تأثیر بگذارد.

ترک‌ها برای قطر یک هتل گردان در خلیج فارس می‌سازند

اگرچه این پروژه به عنوان یک هتل شناور بوم‌گردی نامگذاری شده است، اما بسیاری از طراحان ممکن است اشاره کنند که باور کردن یک هتل لوکس در سواحل قطر به عنوان یک پروژه بسیار سبز دشوار است.

کد خبر 592328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha