"انقلاب از درون" آخرین اثر اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در سال ۱۳۹۹ به شمار می‌رود؛ کاری که نگاهی به تأثیر انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر دارد.

مستند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، "انقلاب از درون" عنوان تازه‌ترین مستند اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما است که با حضور ادگاردو روبین تولید شده است. این فیلم نگاهی متفاوت به تأثیر انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر تا به امروز دارد. این مستند تلویزیونی را عباس صالح مدرسه‌ای تهیه‌ کرده و برای نخستین‌بار از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

عباس صالح مدرسه‌ای که نویسندگی و کارگردانی ۸۴ فیلم مستند و داستانی را در کارنامه خود دارد، این بار نیز با یک فیلم تحلیلی نزد مخاطبان می‌آید. او درباره ساخت مستند "انقلاب از درون" به خبرنگار تسنیم  گفت: ادگاردو روبین مُبلّغِ اسلام در ۲۰ کشور آمریکای لاتین است و خود را تحت تأثیرِ شعاعِ انقلاب اسلامی ایران می‌داند. او پژوهشگری پُر تلاش در عرصه بین‌الملل است و سعی ما بر این بود تا دغدغه‌ها و فهرستِ فعالیت‌های جهادیِ وی را در این مستند بیاوریم.

وی افزود: تلاشم بر این بوده که فیلم تاریخ مصرف نداشته باشد و در همه ایام قابل استفاده باشد. هر چند بنا بر دلایلی نشد این پروژه ادامه پیدا کند اما امیدوارم پازلِ این موضوع در مستندهای دیگر کامل شود. هر یک از کسانی که تحت تأثیر این نهضت قرار گرفته‌اند، در واقع این انعکاس‌ها موجب شده ابتدا انقلاب از درونِ خودشان شکل بگیرد و باعثِ  تحول و پویایی‌شان شود.

صالح مدرسه‌ای در پایان افزود: وظیفه خود می‌دانم تا از حمایت‌های خالصانه و بی‌دریغِ حجت‌الاسلام صادق لیراوی قدردانی کنم.

مستند بررسیِ "انقلاب از درون" آخرین محصول  اداره کل پژوهش‌های صداوسیما در سال ۱۳۹۹ است. کاری که به احتمال زیاد قرار است در دوازدهم فروردین (روز جمهوری اسلامی) از شبکه‌های مستند و افق پخش شود. ادگاردو روبین نمونه‌ای از انسان‌های آزاده است که در اقصی نقاط دنیا تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته و به نوعی گمشده خود را پیدا کرده است.

کد خبر 592318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha