مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

شهردار یزد، برنامه امسال شهرداری به مناسبت گرامیداشت روز این شهر تاریخی و همچنین جزئیات لقب جدید آن با عنوان «یزد 1400؛ یزد آرزوها» را تشریح کرد.

شهردار یزد

همشهری آنلاین-حمیده پازوکی: 43 سال پیش در چنین روزی مردم یزد با حضور در خیابان‌ها و قیام خود، صفحه‌ای جدید به تاریخ کشور افزودند. کاری که موجب شد دهم فروردین هر سال روز یزد نام گیرد.

شهردار یزد در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری‌آنلاین درباره این روز توضیح می‌دهد: امروز، روز مهمی برای مردم یزد است. در این روز که هم‌زمان با روز چهلم شهدای تبریز بود، مردم شهر ما به رهبری آیت‎الله صدوقی به خیابان‌ها آمدند تا حضورشان سرآغازی برای 22 بهمن باشد.

جمال‌الدین عزیزی درباره برنامه‌های امسال برای گرامیداشت روز یزد هم می‌گوید: کنگره 4هزار شهید استان یزد از سوی سپاه پاسداران و با حضور فرمانده‌ کل سپاه برگزار شد. این کنگره به دلیل هم‌زمانی با همه‌گیری کووید 19 بیشتر کار خود را به ساماندهی محرومان و کارهایی مثل هبه جهیزیه، کمک به مستمندان، چاپ کتاب و کارهایی از این قبیل اختصاص داد.

وی با اشاره به نصب المان‎‌های گوناگون شهری مانند بیلبورد تصاویر شهدا و دیوارنگاری از تصاویر شهدا در شهر و همچنین کاشت 1650 نهال به یاد 1650 شهید شهر یزد از سوی شهرداری می‌افزاید: سال جدید را «یزد 1400؛ یزد آرزوها» نام‌گذاری کرده‌ایم تا بر اساس آن، آرزوهایمان برای آینده شهر یزد را تصویر کنیم و نقشه راهی برای سال‌های آینده داشته باشیم. شهر یزد به خاطر کارهای گذشتگان، میراثی جهانی است و ما وظیفه داریم آن را برای آیندگان نگه داریم.

عزیزی ادامه می‌دهد: ما می‌خواهیم تصور کنیم اگر گذشتگان بودند، آیا یزد امروز را تحسین می‎‌کردند یا منتقد آنچه هست، می‌بودند؟ تلاش دیگر ما این است که نگاهی دوباره به آداب و رسوم، بناها، فرهنگ‎‌ها و هرچیزی بیندازیم که امروز از دست رفته و ببینیم آنچه امروز انجام شده در خور شهر یزد هست یا نه.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی شهر به چالش کشیده می‌شود، می‌افزاید: شهرداری با در نظر گرفتن لقب جدید برای یزد، می‌خواهد بداند مردم امروز چه شهری می‌خواهند و خودشان چه تصوری از سال 1500 دارند؟ به همین دلیل امسال از مردم و کارشناسان دعوت می‌کنیم دورنمایی از آرزوهای شهر یزد را به تصویر بکشند.

کد خبر 592308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha