شرکت گیمینگ «ریزر» که قبلا در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی طرحی از یک ماسک تنفسی N95 پیشرفته را ارائه داده بود، می‌گوید به دنبال تحقق بخشیدن به آن است.

hazel

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت هنگامی که شرکت گیمینگ  و سبک زندگی «ریزر» (Razer) در نمایشگاه امسال کالاهای مصرفی الکترونیکی (CES) در لاس‌وگاس آمریکا از طرحش با نام «پروژه هیزل» (Project Hazel)  برای ساختن یک ماسک تنفسی N95 پیشرفته رونمایی کرد، چند هفته‌ای از تایید اضطراری نخستین واکسن‌های کروناویروس نمی‌گذشت.

اما این شرکت حتی اکنون که توجه‌ها به چگونگی شکل‌گیری آینده پس از پایان پاندمی جلب شده است، ریزر هنوز آینده‌ای برای تجهیزات محافظت شخصی با تکنولوژی پیشرفته می‌بیند.

مینگ لیانگ تان مدیر عامل ریزر این هفته‌ای در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance گفت که «پروژه هیزل» به واقعیت تبدیل خواهد شد.

به گفته مینگ، حتی پس از انجام واکسیناسیون عمومی و سایر اقدامات برای مهار شیوع کرونا چنین ماسک هوشمندی جایگاه خودش را خواهد داشت و این شرکت قصد عرضه آن به بازار را دارد. مینگ البته درباره زمان شروع تولید این ماسک پیشرفته جزئیاتی بیان نکرد.

طرحی که از ماسک پیشرفته «پروژه هیزل» در CES ارائه شد، یک ماسک شفاف است که چراغ‌های درونی LED دارد تا دهان فرد در نور کم قابل دیدن باشد. این ماسک دارای فیلترهای قابل‌تعویض و ونتیلاتورهای قابل شارژ در دو <پاد» یا غلاف جداگانه تنفس است. در این ماسک می‌توان جریان هوا را تنظیم کرد و پادها دارای الگوریتم‌های پردازش صوتی درونی هستند که باعث می‌شوند صدای فرد واضح‌تر و طبیع‌تر به گوش برسد.

این ماسک همچنین کار تهویه و استریل‌کردن فعال را انجام می‌دهد، دارای یک کیس جداگانه است که می‌توان آن را به طور بیسیم شارژ کند و همچنین استریل‌کننده فرابنفش (UV) دارد. پادها همچنین دارای حلقه‌های نورانی هستند که میزان شارژ را نشان می‌دهند.

کد خبر 592268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha