مامان سارا، مادربزرگ ناتنی باراک اوباما و سومین همسر پدربزرگ پدری او در ۹۹ سالگی در شهر کیسومو در غرب کنیا از دنیا رفت.

مامان سارا مادربزرگ باراک اوباما

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از گاردین، سارا اوباما سومین همسر حسین اونیانگو اوباما بود و پس از یک بیماری کوتاه در بیمارستانی در شهر کیسومو در غرب کنیا جان سپرد. روزنامه دیلی نیشن چاپ کنیا با انتشار خبر مرگ خانم اوباما اعلام کرد او به کرونا مبتلا نبوده است. رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پیامی از مرگ مادربزرگ ناتنی خود ابراز تاسف کرد.

خانم سارا اوگول اونیانگو اوباما سال ۲۰۰۶ به یک چهره سرشناس و سلبریتی در کنیا تبدیل شد؛ پس از سفر نوه‌اش باراک به این کشور آفریقایی وقتی هنوز سناتور ایالت ایلینویز بود و دو سال بعد نخستین رئیس جمهوری رنگین‌پوست و آفریقایی‌تبار تاریخ ایالات متحده لقب گرفت. مردم کنیا مامان سارا را با فعالیت‌های اجتماعی‌اش در حوزه مسائل خانوادگی و کودکان می‌شناختند.

سارا اوباما سال ۱۹۲۲ در خانواده‌ای مسلمان در غرب کنیا به دنیا آمد و گرچه خودش سواد خواندن و نوشتن نداشت، چند دهه رئیس بنیادی بود که در حوزه آموزش دختران و یتیم‌ها فعالیت می‌کرد. او به خاطر رساندن پوره گرم و دونات تازه به مدارس محبوب بچه‌ها و دانش‌آموزان بود. مامان سارا سال ۲۰۰۹ در مراسم تحلیف باراک اوباما حضور داشت و برای نوه‌اش یک هدیه محلی هم برده بود.

اوباما در دوران حضور در کاخ سفید و پس از آن دو بار به کنیا سفر کرد؛ بار اول در ۲۰۱۵ در نخستین سفر یک رئیس جمهوری ایالات متحده به این کشور آفریقایی و در نایروبی با اعضای خاندان پدری‌اش دیدار کرد. سفر دوم اوباما سال ۲۰۱۸ بود که چون دیگر رئیس جمهوری نبود، با خیال آسوده به روستای دوران کودکی پدرش هم سر زد.

تصاویر | مادربزرگ باراک اوباما در ۹۹ سالگی از دنیا رفت

تصاویر | مادربزرگ باراک اوباما در ۹۹ سالگی از دنیا رفت

تصاویر | مادربزرگ باراک اوباما در ۹۹ سالگی از دنیا رفت

کد خبر 592260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha