یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه بورس: روز یکشنبه ۶ مرداد، ۱۳ درصداز سهام شرکت سیمان کردستان برای اولین بار در بورس عرضه شد.

به گزارش همشهری، ۲۱ میلیون و ۶۰ هزارسهم شرکت سیمان کردستان برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در تابلوی فرعی بازار اول به فروش رفت.

علی صحرایی، مدیربازار شرکت بورس در مورد فروش سهام شرکت سیمان کردستان گفت:سهام شرکت سیمان کردستان به قیمت هر سهم ۸ ‌هزار تا ۸ هزار و ۵۲ ریال به فروش رفت.

او افزود: ۸ در صد از این میزان سهام توسط شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر و ۵ درصد از سهام هم توسط شرکت سرمایه‌گذاری امید عرضه شد.

او در پاسخ به این پرسش که مابقی سقف ۲۰ ‌درصد سهام شرکت سیمان کردستان چه زمانی عرضه می‌شود اظهارداشت: سهامدارن این شرکت براساس قانون ۳ ‌ماه فرصت دارند تا سقف ۲۰ ‌درصد از سهام شرکت سیمان کردستان را در بورس عرضه کنند.

براساس قانون حداقل ۲۰ ‌درصد از سهام شرکت‌ها باید در بورس شناور باشد. سرمایه سیمان کردستان در حال حاضر ۱۶۲ ‌میلیارد ریال است و این شرکت در چند هفته‌گذشته با توجه به افزایش قیمت سیمان سود هر سهم خود را از ۷۶۵ ‌ریال به ۱۱۸۲ ریال افزایش داده است.

در ترکیب سهامداری سیمان کردستان، شرکت سرمایه و صنعت غدیر با ۵۸ درصد و سرمایه‌گذاری امید با بیش از ۳۹ درصد مالکیت حضور دارند.

قیمت مناسب بود

مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات درباره عرضه سهام سیمان کردستان در بورس گفت: کشف قیمت ۸۰۰ تومانی سیمان کردستان مناسب بود و باعث شد سهامداران از سهام این شرکت در بورس استقبال کنند. 

به گزارش فارس هاشم بوذرجمهر که عهده دار عرضه ۸ درصد از ۱۳ درصد سهام سیمان کردستان از سوی شرکت توسعه غدیر بود، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های این شرکت و خروج ۳ مرحله ایی سیمان از سبد حمایتی، قیمت گذاری سهام سیمان کردستان مطلوب بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده سهام دیگری ازاین شرکت در بورس عرضه خواهد شد یا خیرافزود: عرضه‌های بعدی سهام سیمان کردستان بستگی به توافقات ۲ سهامدار عمده یعنی توسعه غدیر و سرمایه‌گذاری امید دارد.

کد خبر 59218

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز