زنده‌یاد محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده مجموعه‌های «دیرین دیرین» و «شوخی‌شوخی» در گفتگوی نوروزی با خبرگزاری مهر از دغدغه‌هایش گفته بود؛ حرف‌هایی که حالا واپسین درد دل‌های رسانه‌ای او محسوب می‌شود.

محمد ابوالحسنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد ابوالحسنی تهیه کننده کارهای انیمیشنی روز گذشته هفتم فروردین بر اثر کرونا درگذشت. او را بیشتر با تهیه‌کنندگی مجموعه انیمیشن «دیرین دیرین» می‌شناسند با این حال او سال‌ها در عرصه ساخت آثار پویانمایی فعالیت داشته است. انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» به کارگردانی بهرام عظیمی یکی از نخستین آثار انیمیشنی بلند در سینمای ایران بود که با تهیه کنندگی او به سرانجام رسید.

ابوالحسنی سال‌هاست که مجموعه «دیرین دیرین» را در فضایی طنز و با محور مسائل اجتماعی به تولید رسانده است و تاکنون حدود ۳۰۰۰ قسمت از این مجموعه تولید در فضای مجازی عرضه شده است.

«دیرین دیرین» به کارگردانی علی درخشی و با گویندگی محمدرضا علیمردانی یکی از انیمیشن‌های پرطرفدار است که در زمانی کوتاه به معضلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد.

ابوالحسنی همچنین حدود یک سال است که درگیر ساخت مجموعه‌ای عروسکی با نام «شوخی شوخی» در تلویزیون بود که حدود ۲ ماه است پخش آن از شبکه سه سیما آغاز شده است.

عبدالله روا مجری این مجموعه و محمد لقمانیان کارگردان آن است و حدود ۴۰ شخصیت عروسکی دارد.

کد خبر 592146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha