دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آغاز بهره برداری از ۳۹ پروژه اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی در مناطق آزاد و ویژه با دستور رئیس جمهور خبر داد.

حمیدرضا مؤمنی ازندریانی دبیر شورای عالی مناطق آزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا مؤمنی ازندریانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پیش ازظهر امروز ۵ فروردین با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهورافتتاح شد، گفت: دولت به توسعه اجتماعی – فرهنگی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توجه ویژه داشت و از همین رو حمایت از طرح‌های قرآنی و فرهنگی را در مناطق آزاد در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: وجود ۳ هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن در مناطق آزاد و تبدیل قشم به شهر قرآنی با بیش از ۳ هزار حافظ قرآن، ترویج پیاده روی اربعین از مرز شلمچه، حمایت از ساخت هزار مدرسه، حمایت از توسعه مدارس روستایی و ۷ هزار دانش آموز روستایی، ساخت ۲۸ ورزشگاه حرفه‌ای در مناطق آزاد، ساخت بیمارستان و ترویج گردشگری سلامت در مناطق آزاد، رشد ۶۵ درصدی تعداد هتل‌ها و ورود سالانه ۱۰ میلیون گردشگر به مناطق آزاد کشور از مهمترین برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی دولت در مناطق آزاد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ۳۲ منطقه ویژه و ۸ منطقه آزاد در کشور داریم، افزود: ۲۳ طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی در دولت به تصویب رسیده است.
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: ۲۱ منطقه ویژه اقتصادی نیز از این ۳۲ منطقه به سازمانهای تخصصی دولتی و بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته مؤمنی امروز ۳۹ پروژه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۵ هزار و ۴۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

کد خبر 591852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha