پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

دادستان‌های ۱۲ ایالت در آمریکا، فیسبوک و توئیتر را به کم‌کاری درخصوص جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست درباره ایمن نبودن واکسن ویروس کرونا، متهم کردند.

فیسبوک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، در نامه‌ای به مارک زاکربرگ و جک دورسی، مدیرعامل‌های فیسبوک و توییتر، این دادستان‌های دموکرات نوشته‌اند که «ضد واکسن‌ها» فاقد تخصص پزشکی و بیشتر به دلیل سود مالی، از این پلتفرم‌ها استفاده کرده‌اند تا خطر ابتلا به کووید-۱۹ را کم اهمیت جلوه دهند.

آنها از هر دو شرکت خواسته‌اند تا دستورالعمل‌های اجتماعی را با حذف یا پرچم‌گذاری اطلاعات غلط در مورد واکسن اجرا کنند. در این نامه آمده است که ضد واکسن‌ها، ۶۵ درصد محتوای ضد واکسن عمومی در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر را تحت کنترل خود داشته و بیش از ۵۹ میلیون دنبال‌کننده در این پلتفرم‌ها و همچنین یوتیوب دارند. همچنین در این نامه اشاره شده که برخی از اطلاعات غلط، سیاه‌پوستان و سایر جوامع رنگی را که در آنها نرخ واکسیناسیون عقب‌تر است، هدف قرار می‌دهد. در بخش دیگری از این نامه آمده است: «با توجه به اعتماد ضد واکسن‌ها به پلتفرم‌های فیسبوک و توئیتر، شما در موقعیتی منحصر به فرد قرار دارید که می‌تواند از انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسن‌های ویروس کرونا که تهدیدی مستقیم برای سلامتی و ایمنی میلیون‌ها آمریکایی در ایالت‌های ما را محسوب می‌شود، جلوگیری کند.»

بیشتر بخوانید:

دنی له‌ور، سخنگوی فیسبوک می‌گوید، این شرکت میلیون‌ها پست درباره کووید-۱۹ و اطلاعات غلط در خصوص واکسن را حذف کرده است و تلاش می‌کند کاربران را به سمت اطلاعات معتبر مقامات بهداشتی هدایت کند. توئیتر نیز اعلام کرده است که بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ توئیت را در ارتباط با سیاست‌های خود در قبال کووید-۱۹ و همچنین مطالبی را که می‌تواند به دنیای واقعی آسیب برساند را حذف کرده یا در اولویت حذف قرار داده است.

این نامه روز چهارشنبه توسط دادستان‌های کل کانتیکت، دلاور، آیووا، ماساچوست، میشیگان، مینه‌سوتا، نیویورک، کارولینای شمالی، اورگان، پنسیلوانیا، رود آیلند و ویرجینیا امضا شده است.

کد خبر 591849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha