رئیس جمهوری ایالات متحده و مقام‌های ارشد نظامی آمریکا کوشیدند تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی را که روز یکشنبه انجام و روز چهارشنبه تایید شد، امری عادی و معمول جلوه دهند.

آزمايش موشكي كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، جو بایدن در واکنش به آزمایش دو موشک کوتاه‌برد در کره شمالی که نخستین مورد در دوران ریاست جمهوری اوست، به خبرنگاران گفت: «آنچه رخ داده تحریک‌آمیز نبوده و مقام‌های وزارت دفاع هم آن را کاری معمول ارزیابی کرده‌اند.» رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تاکید کرد ادامه فعالیت‌های موشکی پیونگ‌یانگ نشان می‌دهد هنوز چیزی در سیاست‌های این کشور عوض نشده است.

مقام‌های ارشد نظامی در واشنگتن در تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن آزمایش دو موشک کروز غیربالستیک کوتاه‌برد در کره شمالی مدعی شدند این کار خارج از قطعنامه‌های سازمان ملل نبوده و از این رو چندان نگران آن نیستند. ایالات متحده و کره جنوبی در هفته‌های اخیر رزمایش مشترک در آب‌های سرزمین شبه‌جزیره کره انجام دادند و کارشناسان معتقدند آزمایش موشکی کره شمالی احتمالا در واکنش به این رزمایش بوده است.

مقام‌های رسمی دولت بایدن اعلام کرده‌اند در مراحل پایانی تعیین سیاست‌های واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ هستند و انتظار می‌رود جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن در آینده نزدیک میزبان مشاوران امنیت ملی دولت‌های ژاپن و کره جنوبی برای بررسی و ارزیابی این سیاست‌ها باشد. دولت ایالات متحده پیش‌تر گفته بود همزمان با ورود بایدن به کاخ سفید برای برقرار کردن ارتباط‌های دیپلماتیک با کره شمالی تلاش کرده اما به نتیجه نرسیده است.

یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی در واکنش به تلاش‌های واشنگتن برای بازگشتن دو طرف به میز مذاکره گفته بود پیونگ‌یانگ هرگز به این تلاش‌ها و تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد، مگر اینکه ایالات متحده ابتدا تحریم‌های اقتصادی و سیاست‌های دشمنانه را علیه کره شمالی از میان بردارد.

کد خبر 591801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha