بیش از ۶ هزار مورد کلاهبرداری مرتبط با بیماری کووید-۱۹ و جرایم سایبری توسط نیروهای پلیس انگلیس در طی همه‌گیری ثبت شده است.

هک

به گزارش وب‌سایت بی‌بی‌سی، تیم ویژه پلیس در این خصوص می‌گوید که ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند از اول ماه مارس ۲۰۲۰ به سرقت رفته است. این آمارها مربوط به انگلستان، ولز و ایرلندشمالی است و اسکاتلند را شامل نمی‌شود. در همین رابطه، مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) به بی‌بی‌سی گفته است که ماهانه در حال مقابله با حدود ۳۰ «حمله قابل‌توجه» علیه زیرساخت‌های مربوط به همه‌گیری در کشور است.

این موارد شامل تلاش برای رخنه به سرویس سلامت همگانی (NHS)، تولیدکنندگان واکسن و زنجیره‌های تأمین آن و بسیاری دیگر از سازمان‌ها بوده است. پل چیچستر، مدیر عملیات NCSC گفته است: «متاسفانه چندین رویداد موفق باج‌افزار علیه مشاغل رخ داده است؛ فکر می‌کنم، تقریبا ۱۰ مورد.»

آمارهای ارائه شده

سایر ارقام افشا شده توسط پلیس شهر لندن که هماهنگی درخصوص تلاش‌ها برای مبارزه با کلاهبرداری را انجام می‌دهد، عبارتند از:

- از زمان شروع همه‌گیری، بیش از ۱۵۰ مورد دستگیری در این زمینه انجام شده است.

- بیش از ۲ هزار وب‌سایت، شماره تلفن و آدرس ایمیل مرتبط با این جنایات نابود شده است.

- در کل ۴۱۶ هزار گزارش از کلاهبرداری و جرایم اینترنتی گزارش شده است.

- این فعالیت‌ها بین آوریل و مه ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ به اوج خود رسید؛ هر دو، زمان اجرای قرنطینه بوده است.

خریدهای اینترنتی

بسیاری از کلاهبرداری‌ها با تمرکز بر خرید اینترنتی مردم، سارقان را به درآمد و جزئیات مالی متصل کرده است. کلاهبرداری مربوط به این حوزه نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است، زیرا مجرمان از این واقعیت استفاده می‌کردند که بسیاری از فروشگاه‌ها، حضور فیزیکی را تعطیل کرده بودند.

کلاهبرداری با استفاده از ایمیل

موسسات خیریه هم در زمره اهداف کلاهبرداران بوده است. به طور متوسط از هر ۳ موسسه خیریه یک نفر طی ۱۰ ماه اول همه‌گیری مورد حمله سایبری قرار گرفته است. یک قربانی در واقع در ارائه مشاوره امنیت سایبری به دیگران تخصص دارد.

هکرها بدون اینکه شناسایی شوند به مدت ۷ روز وارد شبکه Charity Digital شدند. آنها حساب‌های ایمیل آن را به خطر انداختند و فاکتورهای نادرستی برای مشتریان ارسال کردند. جاناتان شوالی، مدیر اجرایی سازمان به بی‌بی‌سی گفت که این تخلف تا حدی مورد توجه قرار نگرفته است، زیرا همه کارکنان از خانه کار می‌کردند. خیریه دیجیتال بیش از ۱۰ هزار پوند برای تحقیق در مورد این حمله هزینه کرده و یک وبینار آنلاین راه انداخته است تا دیگران بتوانند از چنین سرنوشتی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

بازار تقلب در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از انواع محبوب کلاهبرداری اینترنتی، کلاهبرداری‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و قرارهای دوستیابی است. این نوع جرم در سال گذشته میلادی ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل‌تر بوده است.

پلیس شهر لندن همچنین می‌گوید، امور کاری نیز مورد هدف کلاهبرداران بوده است. در یک مورد، مردی به ظن استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ بیمه‌های جعلی اتومبیل به کارگران سرویس سلامت همگانی دستگیر شده است.

با این حال موارد گزارش شده از کلاهبرداری خدمات نرم‌افزار رایانه‌ای که در آن مجرمان با ارائه پشتیبانی فنی جعلی برای فریب قربانیان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات کارت پرداخت و سایر اعتبارنامه‌های خود تماس می‌گیرند، ۱۵.۵ درصدد کاهش یافته است.

کد خبر 591778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha