یک نقاشی از بنکسی که دارد با عروسک یک پرستار در قامت یک ابرقهرمان بازی می‌کند، با قیمتی بیش از ۲۰ میلیون دلار به فروش رفت و رکوردی در حراج آثار این هنرمند خیابانی گریزپای بریتانیایی به جای گذاشت.

Banksy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این تابلو با نام Game Changer در ماه مه (اردیبهشت) سال پیش در بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون به نمایش درآمد، بزرگداشتی است از کارکنان خط مقدم «سروسی ملی بهداشت» (NHS) بریتانیا در مبارزه‌شان بر ضد پاندمی کووید-۱۹.

این اثر هنری سیاه‌ و سفید رنگ رنگ‌شده با دست پسری را نشان می‌دهد عروسک پرستاری را بلند کرده است که بازوانش را از هم گشوده و شنلی به دوش دارد و در کنار ابرقهرمان‌های سنتی بتمن و مرد عنکبوتی درون یک سطل آشغال دیده می‌شوند.

پول فروش این تابلو از طریق «خیریه بیمارستان‌های ساوث‌همپتون» برای تامین مالی برنامه های رفاهی برای کارکنان و بیماران استفاده خواهد شد.

نقاشی بنکسی در تقدیر از کارکنان بهداشتی بیش از ۲۰ میلیون دلار به فروش رفت

یک کپی از این نقاشی نیز بر دیوار بیمارستان آویزان خواهد شد.

این نقاشی در جریان حراج در کریستی که به صورت زنده از طریق اینترنت انجام شد، به قیمت ۱۴.۴ میلیون پوند (۱۹.۸ میلیون دلار) به فروش رسید. به گفته کریستی، هزینه‌های جانبی قیمت نهایی را به ۱۶.۷۵ پوند  میلیون پوند می‌رساند که رکوردی جهانی در حراج آثار بنکسی است. تخمین اولیه قیمت این تابلو را ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون پوند برآورد کرده بود.

یک کارشناس هنر معاصر در کریستی می‌گوید بنکسی با کشیدن تصویر کاملی از پسربچه‌ای که با عروسک ابرقهرمانش باز می‌کند که پرستاری با نشان صلیب سرخ بین‌الملل است، ذات این لحظه زمان را به طور کامل ثبت کرده است.

فروش نقاشی کرونایی بنکسی به نفع سرویس سلامت همگانی

کد خبر 591738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha