یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روند افزایشی مصرف بنزین سوپر در کشور از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است و مصرف یک میلیون لیتر از این فرآورده در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود.

مهندس فرید عامری - مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - با بیان این مطلب در خصوص کاهش مصرف بنزین سوپر در کشور به دلیل افزایش قیمت آن (هر لیتر ۵ هزار و ۴۰۰ ریال) گفت: پیش از شروع دور سوم سهمیه‌بندی بنزین و اعلام نرخ جدید برای بنزین سوپر، دارندگان خودروهای جدید باک های خود را پر کرده بودند و در آن دوره مصرف بنزین سوپر افزایش یافته بود.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد، به‌دنبال آن برای چند روزی با کاهش مصرف بنزین سوپر مواجه بودیم و مصرف بنزین سوپر به میانگین روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار لیتر در روز رسید.

عامری با اشاره به اینکه روند کاهشی مصرف بنزین سوپر در کشور قطع شده و روند افزایشی مصرف آن از حدود ۱۰ روز گذشته آغاز شده است، میانگین فعلی مصرف بنزین سوپر در کشور را ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار لیتر در روز اعلام کرد.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود میانگین مصرف بنزین سوپر در روزهای آتی به یک میلیون لیتر در روز و حتی بیشتر برسد.

با شروع دور سوم سهمیه‌بندی بنزین از اول تیرماه ۸۷، بنزین سوپر با نرخ آزاد ۵ هزار و ۴۰۰ریال در جایگاه‌های بنزین کشور عرضه می‌شود.

کد خبر 59166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز