رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهم‌ترین خبری که آخر سال ۹۹ شنیدم اعتراف نماینده آمریکا به شکست فشار حداکثری بود.

عبدالناصر همتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی (رئیس کل بانک مرکزی) گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که برای سخت‌ترین شرایط نیز بانک مرکزی آمادگی کامل دارد. انتظار از بانک مرکزی هم از جانب ارز و هم از سمت ریال فراوان است اما باید به محدودیت‌های ارزی و نیز مضرات بسط ریال توجه شود؛ البته این انتظار ارزی نیز از زمانی که منابع ارزی فراوان بوده و بانک مرکزی سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته، ایجاد شده و این محلِ انتقاد است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: حتماً باید به فکر افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی در سال‌های قبل می‌بودیم و حالا هم باشیم و برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم. بانک مرکزی به هیچ عنوان با سفارش و توصیه خارج از روال قانونی عمل نمی‌کند.

همتی با بیان اینکه درآمد ارزی کشور در سال ٩٩ نسبت به سال ۹۸ یک نهم شده است، گفت: اما علی‌رغم این محدودیت به دلیل مدیریت صحیح منابع، نقشه و توطئه دشمن به منظور فروپاشی اقتصاد به شکست انجامید.

کد خبر 591652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    1 0
    شما در فکر پشتوانه ریال با درآمد بیسابقه معادن طلا باشید بعد فکر ارز را بکنید آنقدرها هم ارز نیاز نداریم و طلاهای تولید را بهدر ندهید و از خدا بترسید اگر اصلا خدا را میشناسید
  • رضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 0
    این همتی که قبلا رئیس بیمه مرکزی ایران بودهمش از منافع دولت دفاع میکرد یه ذره دلش به حال ملت نسوخت چه به درد رئیس بانک مرکزی میخوره سواد وشعور کمتر برابره با پست وسمت بالاتر جای حسرت داره
  • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    با گفتن گفتن اونا و شما سفره مردم درست نمی شود ، چنان که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود و شکم را سیر نمی کند . پس میخواهید بگوئید شما مدیر خوبی بودیدکه البته از حال روز مردم کاملا مشخصه .