جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

مجلس نمایندگان آمریکا ۲ طرح مهاجرتی را تصویب کرد که بر اساس آنها زمینه شهروندی صدها هزار نفر مهاجر در این کشور هموار می‌شود.

سی ان ان: نظام مهاجرت آمریکا در آستانه فروپاشی است

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از سی‌ان‌ان نوشت،‌ مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای فراهم کردن امکان کسب شهروندی آمریکا برای ۳ میلیون مهاجر غیرقانونی که در کودکی وارد این کشور شده‌اند و ۱ میلیون کارگر غیرقانونی کشاورزی را تصویب کرد. 

طرح مذکور که با ۲۲۸ رأی موافق در برابر ۱۹۷ رأی مخالف به تصویب رسید، به ۲ میلیون مهاجر که در کودکی وارد این کشور شده‌اند امکان می‌دهد تا با داشتن شرایط لازم در بازه زمانی مشخص شهروند آمریکا شوند. 

همچنین این طرح زمینه کسب شهروندی برای صدها هزار مهاجر که به دلایلی از کشورهای مختلف به ایالات متحده آمریکا پناهنده شده‌اند را نیز فراهم می‌کند. 

طرح دیگری که با ۲۴۷ رای موافق در برابر ۱۷۴ رای مخالف تصویب شد، به حدود یک میلیون کشاورز مهاجری که به صورت غیرقانونی در ایالات متحده مشغول کار هستند مربوط است. 

هر دو طرح برای تبدیل شدن به قانون به تایید مجلس سنا و امضای جو بایدن رئیس جمهور امریکا نیاز دارند؛ اما انتظار می‌رود که پذیرش لوایح مذکور در مجلس سنا دشوارتر باشد. 

کد خبر 591415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha