با تعیین نرخ دیه برای سال ۱۴۰۰ که ۴۵.۵ درصد نسبت به امسال افزایش داشته است، حق بیمه شخص ثالث نیز برای سال آینده ۳۷ درصد نسبت به امسال، افزایش یافت.

پراید

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس کل بیمه مرکزی دیروز با بیان نرخ دیه بر افزایش حق بیمه شخص ثالث تاثیر گذار است، خاطرنشان کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، شرکت های بیمه درخواست افزایشی ۱۸ درصدی مضاف بر میزان افزایش دیه داشتند که میسر نبود.

سلیمانی با بیان اینکه گزارش ها و مسائل در شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا ترددها کاهش یافت و به تبع آن حوادث نیز کمتر شد و همچنان نیز این شرایط ادامه دارد برای افزایش بیمه تخفیفی در نظر گرفته شد و  ۳۷ درصد افزایش نرخ برای بیمه شخص ثالث تعیین شده که ۸.۵ درصد کمتر از افزایش دیه در ماه‌های حلال است.

بر همین اساس جدول حق بیمه پایه انواع وسایل نقلیه برای بیمه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی اعلام شد.

طبق اعداد و ارقام اعلام شده در این جدول، نرخ حق بیمه شخص ثالث برای خودروهای کمتر از ۴ سیلندر یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای  خودروهای بیشتر از ۴ سیلندر سه میلیون و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان برای سال آینده است.

همچنین  نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروهای پیکان، پراید و سپند در سال آینده نیز دومیلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

نرخ بیمه شخص ثالث پراید و دیگر خودروها  در سال ۱۴۰۰ اعلام شد + جدول

کد خبر 591330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha