در پی درگذشت سعیده ذاکری هنرمند انیماتور، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان پیام تسلیتی صادر کرد.

سعيده ذاكري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، متن پیام علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به شرح زیر است: «بار دیگر ماتمی جانکاه هنرمندان سینما را در بهت فروبرد و سعیده ذاکری هنرمند انیماتور کشور در آخرین روزهای سال ۹۹ در حالی که دهه پنجم زندگی را پشت سر می‌گذاشت، ناباورانه به دیار حق شتافت تا آخرین سفرکرده جامعه سینمایی در این سال کرونایی لقب گیرد.

او که سال‌ها در برپایی مجامع سینمایی در حوزه پویانمایی فعال بود، چند دوره داوری و انتخاب در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را بر عهده داشت ضمن آن که در بیست و هشتمین دوره این جشنواره بزرگداشت او برگزار شده بود. درگذشت این بانوی هنرمند را به جامعه سینمای کشور به ویژه همسر هنرمندش تسلیت می‌گویم و برای او، علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان، صبر آرزومندم.»

مرحوم سعیده ذاکری فعالیت در زمینه نگارش و کارگردانی انیمیشن را از سال ۶۸ آغاز کرد. انیمیشن بلند «خدا لک‌لک‌ها را دوست دارد» از آثار اوست که با مرحوم هما شکیبی ساخته است. وی همسر داریوش آشوری از دانش‌آموختگان مدرسه عالی تلویزیون و سینما، تدوینگر و استاد دانشکده است.

کد خبر 591095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha