مجموع نظرات: ۳
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همانطور که می‌دانید تهران به عنوان پایتخت ایران دارای مناطق ۲۲گانه است و هر منطقه امکانات رفاهی و تفریحی خاص خودش را دارد. شهر تهران حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد که با همین قدمت کم هم توانسته بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ایران را در خود جای دهد.

image-20210315115129-1.jpeg

این امر تنها به واسطه توجه بیش از حد به این شهر، در مقایسه با شهر های دیگر ایران صورت گرفته است. چرا که تهران در طی همه‌ی اعصار مورد توجه خاص پادشاهان قرار گرفته بود تا ذره ای از مدرنیته‌ و پیشرفت کشورهای دیگر عقب نماند.
همه‌ی اینها تهران را به جایی سرشار از جاذبه ها گردشگری ایران و محلی پر از امکانات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و تفریحی تبدیل کرده است. شهر تهران همه ساله مقصد مهاجرت تعداد زیادی از مردم ایران است. چرا که عمده ی مردم تصور میکنند فرصت های شغلی در پایتخت بیشتر از سایر شهر هاست. این مهاجرتهای متعدد سبب افزایش متقاضیان رهن و اجاره مسکن در پایتخت شده است. از همین رو تهران مبله سعی دارد در این مطلب به معرفی محله های ارزان تهران برای اجاره آپارتمان بپردازد.

محله های ارزان پایتخت

همانطور که گفته شد تهران دارای ۲۲ منطقه است که به طور کلی میتوان گفت به جز منطقه های غربی و شمالی تهران قیمت اجاره مسکن در بقیه مناطق متوسط و کم است. ارزان ترین قیمت اجاره مسکن را میتوان در جنوب تهران یافت چرا که محله های جنوب تهران کمتر بافت نوساز داشته و بافت کهن و قدیمی خود را حفظ کرده اند. از همین رو با قیمت پایین تری اجاره داده میشوند.

محله های ارزان جنوب تهران

محله های جنوب تهران شامل مناطق ۱۵-۱۶-۱۷-۱۸-۱۹-۲۰هستند.

منطقه ۱۵ تهران شامل محله های افسریه، شوش، شهرک مسعودیه، شهرک بروجردی و کیانشهر و ... است. قیمت رهن کامل خانه‌ای ۵۲ متری در این محله ها از ۱۲۰ ملیون تومان آغاز میشود.

از میان محله های منطقه ۱۶ میتوان محله ی آذری، امامزاده حسن، زمزم و باغ خزانه اشاره کرد. به گزارش تهران مبله اجاره‌ آپارتمان در سال۱۳۹۹ در این محله ها به ازای یک خانه ی ۸۰ متری ۱۸۰ نیازمند پرداخت حداقل۱۸۰ میلیون تومان رهن و مقدار متغیری اجاره است.

منطقه ۱۸ در جنوب غرب تهران واقع شده که یکی از ارزان ترین  محله های جنوب تهران را دارد. محله های مهم این منطقه عبارتند از: شهرک فردوس، شهرک ولیعصر، شادآباد و خلیج فارس. میزان رهن مسکن برای یک خانه‌ی ۵۰ متری در محله ای مثل محله‌ی شهر ولیعصر ۱۰۰ ملیون تومان است.

منطقه ۱۹ در جنوب غربی شهر تهران واقع شده که یکی از بزرگترین بوستان های محله های جنوب تهران یعنی بوستان ولایت ، در این منطقه وجود دارد. از محله های مهم منطقه ۱۹ میتوان به شهرک شریعتی،خانی آباد نو،عبدل آباد،نعمت آباد و محله اسفندیاری اشاره کرد. مبلغ رهن کامل در محله ای مانند محله خانی آباد برای یک خانه ۱۳۰ متری ۲۴۰ ملیون تومان است.

منطقه ۲۰ در تهران جنوبی ترین منطقه تهران است که قدمتی چندهزار ساله دارد این قدمت چند هزارساله باعث شده تا این منطقه بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران را در خود جای دهد. این جاذبه های گردشگری که عمدتا از نوع جاذبه های تاریخی هستند در محله های قدیمی تر مانند محله ی شهرری بیشتر یافت میشوند. یکی از این مراکز تاریخی برج طغرل است که بیش از ۱۰۰۰سال قدمت دارد. لازم به ذکر است به برج طغرل یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری ایران می باشد.

از محله های مهم این منطقه که از مهم ترین محله های جنوب تهران هم به شمار میروند، میتوان به محله ی دولت آباد، محله جوانمرد قصاب، محله اقدسیه و محله نفر آباد اشاره کرد. به گزارش تهران مبله  قیمت رهن کامل یک خانه ی ۵۸ متری در سال۱۳۹۹ در محله ای مثل شهرری ۱۱۰ میلیون تومان بوده.

به جز محله های جنوب تهران که همانطور که مشاهد کردید از قیمت خوبی برخوردارند، محله های مرکز تهران نیز به نسبت دیگر مناطق تهران ارزان ترند. از همین رو به بررسی محله های این بخش از تهران نیز میپردازیم.
محله های مرکزی تهران را مناطق ۶-۷-۹-۱۰-۱۱-۱۲ تشکیل داده اند.از مرکز تهران به عنوان قلب تهران یاد میشود چرا که با اکثر اتوبانهای مهم این شهر یعنی اتوبانهایی چون چمران،همت،مدرس و خیابان انقلاب در ارتباط است.

منطقه۶ دارای ۱۴ محله است که بیشتر محله های آن از مهمترین محله های مرکز تهران هستند. محله هایی مثل میدان ولیعصر، میدان جهاد، کریمخان، ایرانشهر و امیر آباد. برای رهن آپارتمانی دو خوابه با ۷۷ متر مساحت در محله ای مثل کریمخان در سال ۹۹، ۲۰۰ملیون تومان باید هزینه کنید.

منطقه ۷تهران در قسمت مرکزی و شرقی تهران واقع شده، این منطقه از تهران شامل ۱۶ محله است که از مهم ترین این محله ها میتوان به محله های عباس آباد، نظام آباد، سهروردی، حشمتیه و بهار اشاره کرد. برای رهن یک خانه ۶۰ متری در محله ای مثل نظام آباد باید ۱۸۰ ملیون تومان هزینه کنید.

در منطقه ۹ ، هشت محله وجود دارد که اکثر این محله ها دارای بافت قدیمی و گاها فرسوده بوده به طوری که سن عموم بناهای واقع شده در این منطقه به بیش از نیم قرن میرسد.
از محله های مهم این منطقه میتوان به محله های استاد معین و مهرآباد اشاره کرد. به گزارش تهران مبله در محله ی استاد معین مقدار رهن کامل یک آپارتمان ۷۰ متری ۱۲۰ ملیون تومان است.

منطقه ی ۱۰ شامل ده محله است که از مهمترین آنها میتوان به محله های بریانک، سلسبیل، کارون و کمیل اشاره کرد. هزینه رهن کامل یک آپارتمان ۵۰ متری در محله‌ی بریانک، ۹۵ ملیون تومان است.

کد خبر 590755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha