رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد طی تعطیلات نوروز نیز در کشور ادامه دارد و در تمام شهرهای با وضعیت زرد، آبی، قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

محدودیت‌های تردد شبانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور که صبح امروز برگزار شد، درباره آخرین وضعیت سفرهای نوروزی گفت: مسئولان وزارت بهداشت بر پرهیز از انجام هرگونه سفر تاکید دارند و درخواست ما هم از مردم، پرهیز از سفر است تا وضعیت شیوع کرونا سخت‌تر از این نشود.

سردار هادیانفر درباره وضعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی نیز گفت: بر اساس آنچه که ابلاغ شده، در شهرهای زرد و آبی تردد و سفر از سوی ستاد کرونا بلامانع اعلام شده و ممنوعیت‌ها فقط در شهرهای نارنجی و قرمز وجود دارد.

ادامه منع تردد شبانه در تمام شهرها طی تعطیلات نوروز | پیش‌بینی پلیس درباره سفرهای نوروزی

وی افزود: در شهرهای مسافرپذیر که در خطر وضعیت نارنجی هستند مانند استان‌های شمالی، شیراز، اصفهان و خراسان رضوی نیز محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. البته آخرین وضعیت ۲۵ اسفند اعلام می‌شود اما همانطور که گفتم، تردد بین شهرهای زرد و زرد و آبی و آبی بلامانع است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد طی تعطیلات نوروز نیز در کشور ادامه دارد و در تمام شهرهای با وضعیت زرد، آبی، قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: بابت تردد ممنوع در شهرهای قرمز یک میلیون تومان، در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و برای تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد) در شهرها ۲۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

سردار هادیانفر درباره اخذ تست کرونا در مبادی ورودی شهرهای قرمز و نارنجی هم گفت: تست PCR جزو وظایف ما نیست و از نیروهای هلال احمر در ورودی و خروجی شهرها مستقر می‌شوند.

ارسال ۷۰ میلیون پیامک جریمه

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین درباره آمار جریمه رانندگان متخلف در ساعات منع تردد شبانه اعلام کرد: امسال ۷۰ میلیون پیامک به کسانی که در این خصوص تخلف کردند، ارسال شده است.

سردار هادیانفر گفت: ماموران پلیس راهور در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌ها و ۴۷ هزار و هشت شهر کشور حضور دارند و علاوه بر تسهیل ترددها، کاهش تصادفات از دیگر ماموریت‌های اصلی راهور است.

پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۰

در این همایش سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا هم گفت: نیروی انتظامی هم ماموریت‌های خود را باید انجام دهد و هم یک سازمان بزرگ خدماتی است. ما از باب خدمت اگر بخواهیم به موضوعات بیشتر توجه کنیم، باید بگویم که یکی از مجموعه‌هایی که در نیروی انتظامی بیشترین خدمت را به مردم می‌دهد، پلیس راهور است که به صورت شبانه روزی در سرما و گرما خدمت ارائه می‌کند و باید در جاده و شهر و همه جا حضور داشته باشند.

ادامه منع تردد شبانه در تمام شهرها طی تعطیلات نوروز | پیش‌بینی پلیس درباره سفرهای نوروزی

سردار اشتری گفت: کمتر سازمانی است که مانند نیروی انتظامی و پلیس راهور از صبح زود تا پاسی از شب با مردم در ارتباط باشد.

وی با اشاره به اهداف مشخص شده برای پلیس راهور، گفت: یکی از برنامه‌ها و اهداف بزرگ ما جلوگیری و کاهش تصادفات و کاهش جانباختگان است، اگر این دو موضوع را دنبال کنیم که از اولویت‌های ما نیز است بسیار اثربخش خواهد بود، برای هر فردی که در تصادفات جان خود را از دست می‌بیش از پنج میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌شود و خسارت روحی نیز بر جای می‌گذارد که قابل جبران نیست یعنی شاید بتوان خسارت مالی را جبران کرد، اما خسارت روحی ناشی از دست دادن افراد در تصادفات قابل جبران نیست.

این مقام مسئول گفت: مهمترین وظیفه ما این است که اقداماتی را انجام دهیم که کاهش تصادفات را داشته باشیم. طرح‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و الان هم پیش بینی می‌شود طرح‌هایی اجرایی شود، اما موضوع ارتقای فرهنگ ترافیکی، موضوع زیرساخت‌ها، صنعت خودرو و خودروی ایمن بسیار مهم است و نقش انسان بسیار اهمیت دارد. باید به صورت قاطع از خودروساز بخواهیم خودروی ناایمن وارد چرخه شماره گذاری نشود و ما این کار را می‌کنیم و نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم حتی اگر یک شرکت خودروسازی هم از ما ناراحت بشود، اما جان انسان‌ها برای ما ارزش دارد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: تصادفات راهنمایی و رانندگی از ابتدا بوده و ادامه هم خواهد داشت، اما باید با تمام ظرفیت برای کاهش تصادفات اقدام کنیم. آمارها هم نشان می‌دهد اقدامات خوبی صورت گرفته و ۱۳ درصد کاهش جان باختگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ داریم البته ما در یک مقطعی در سال ۹۹ کاهش سفر را داشتیم، اما پیش بینی ما این است که در نوروز ۱۴۰۰ با افزایش سفر مواجه باشیم. البته ما وظیفه داریم براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا عمل می‌کنیم و براساس تقسیم بندی و رنگ‌بندی ستاد مقابله با کرونا اعمال قانون می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، اما ما در جاده‌ها حضور داریم و امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌ها در کاهش بیماری موثر باشند.

معیشت نیروهای پلیس

فرمانده ناجا درباره خدماتی که در پلیس راهور ارایه می‌شود، گفت: هرجا مردم مراجعه می‌کنند باید تدبیری بیندیشم که حتی المقدور مراجعه کمتر شده و خدمات الکترونیکی ارایه شود و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به نقطه اوج هوشمند سازی برسیم و همه معیارهایی را که داریم اجرا کنیم و گام‌های خوبی نیز برداشته ایم. بیشترین هوشمندسازی و تحول سیستمی را در پلیس راهور خواهیم داشت و باید در ابعاد مختلف اجرا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش خودرو و افزایش سفر نمی‌توانیم نیروهای خود را افزایش دهیم البته پلیس در بین نیروهای مسلح تنها سازمانی است که مجوز جذب نیرو دارد، اما برای اینکه بخواهیم به اهداف خود برسیم باید از تمام توانمان در ابعاد مختلف استفاده کنیم و باید مطالعات گستره‌ای داشته باشیم، البته ما از خیلی کشورها جلوتر هستیم امروز هر نمونه از تجهیزات مختلف در حوزه‌های مختلف اگر لازم باشد امروز کشور ما به توانی رسیده است که نیاز خود را برآورد کند.

سردار اشتری تاکید کرد: هوشمندسازی باید در جاده‌های اصلی و فرعی راه‌های شهری و روستایی استفاده کنیم و به نتایج مطلوب برسیم.

فرمانده ناجا گفت: ما در شرایط خاصی در کشور قرار داریم؛ با توجه به تحریم‌ها، اما بازهم گام‌های خوبی برداشته ایم به طور مثال اقدامات خوبی در ناوگان خودرویی ما صورت گرفته که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. اما درباره همکارانم ما وظیفه داریم حداقل‌ها را برای آن‌ها تامین کنیم و بتوانیم اضافه کارها را بپردازیم و در بحث معیشت اقدامات خوبی انجام دهیم و قرارگاه تامین مسکن را راه اندازی کردیم و امیدواریم در چهار سال آینده بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم. امیدوارم در پایان سال و در سال ۱۴۰۰ این تغییرات را ببینیم.

کد خبر 590606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha