معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۱۱ می‌گوید: «منطقه ۱۱ در مرکز شهر تهران با مساحتی حدود ۱۲. ۶ کیلومترمربع ۳۰۸ هزار نفر را در خود جای داده است.

درخت آرزوها

اصالت این منطقه به بیش از یکصد سال گذشته می‌رسد و اهالی آن در بافت خاص، اصیل و با فرهنگ حاکم بر ۱۷ محله زندگی می‌کنند.» «جواد رشیدی» می‌افزاید: «محله‌های جنوبی منطقه عمدتاً درگیر مسائل و معضلات اجتماعی بسیار هستند که کودکان‌کار یکی از این معضلات است؛ مشکلی که برخاسته از اقتصاد بیمار جامعه بود و چاره‌اندیشی برای آن کار آسان و ساده‌ای نیست.

هر چند شهرداری منطقه کوشیده با راه‌اندازی مرکز پرتو و جذب کودکان ۱۵ تا ۱۸ سال زمینه‌های آموزش مهارت و فراهم شدن بستر کار مطلوب را برای این گروه فراهم کند.» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به جلب مشارکت کودکان‌کار در فعالیت‌های عمومی شهرداری منطقه معتقد است این مشارکت به افزایش اعتماد به نفس کودکان و ساختن آینده آنها کمک می‌کند. او در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلامت «مهشید گودرز» که در بیمارستان لقمان مشغول به کار بود، می‌گوید: «باغ کوچکی را که به مناسبت روز درختکاری به همراه کودکان منطقه در آن درختان میوه کاشته شد به نام این شهید سلامت نامگذاری کرده‌ایم.»

کد خبر 590365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha