چین بعد از شیوع ویروس کرونا سیاست‌های بازار حیواناتش را تغییر داد اما همچنان مورد اعتراض فعالان محیط زیست قرار گرفت: این بار به دلیل ساختن هتلی یخی در جوار خرس‌های قطبی.

هتل قطبی در چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴، فعالیت هتلی که به تازگی در شمال شرقی چین و در اطراف زیستگاه خرس‌های قطبی افتتاح شده تا مهمانان از همجواری دائمی این حیوانات لذت ببرند با واکنش فعالان محیط زیست مواجه شده است.

منطقه قطبی «هاربین» در شمال شرقی چین، به تازگی میزبان گردشگرانی است که از پنجره‌های اتاق خواب هتل قلمرو خرس‌های قطبی را تماشا می‌کنند و این حیوانات «۲۴ ساعته همسایه» آنها هستند.

انتشار ویدئویی که این خرس‌های در معرض انقراض را در شرایطی نشان می‌دهد که توسط جمعیت مهمان تحت نورهای شدید و گرم، در فضایی از سنگ‌های مصنوعی و قطعاتی از یخ، عکسبرداری می‌شوند، این واکنش‌ها را به همراه آورد.

سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات که با خشم به این ویدئو واکنش نشان دادند، از مشتریان خواستند تا از سودجویی افرادی که از بدبختی حیوانات بهره می‌برند اجتناب کنند.

جیسون بیکر، مدیر یکی از این سازمان‌ها گفت: «خرس‌های قطبی متعلق به قطب شمال هستند و نه باغ وحش‌ها یا قفس‌های شیشه‌ای آکواریوم‌ها و مطمئناً  نه هتل‌ها.»

بیکر افزود خرس‌های قطبی در طبیعت معمولاً در قلمروهایی وسیع پرسه می‌زنند تا بتوانند هزاران مایل را طی کنند.

هاربین به فستیوال حکاکی روی یخ معروف است و این هتل به شکل یک ایگلوی غول پیکر (خانه‌های قطبی) طراحی شده و سقف آن از یخ مصنوعی است.

این هتل که در فضای مجازی «زندان پانورامای خرس‌های قطبی» لقب گرفته اعتراضات زیادی را برانگیخته است.

یکی از فعالین حقوق حیوانات به خبرگزاری فرانسه گفت: «شکاف‌های موجود در قانون حفاظت از حیات وحش چین به مشاغل گوناگون اجازه می‌دهد تا از حیوانات، بدون هیچ گونه نگرانی، برای مقاصد خود بهره برداری کنند.»

مقامات چینی اخیرا و پس از گمانه زنی‌ها درباره ریشه ویروس کرونا، قانون منع مصرف حیات وحش برای غذا را تغییر دادند اما استفاده از برخی گونه‌های در معرض خطر در طب سنتی همچنان رایج است.

از دیگر سو سیرک‌ها و باغ وحش‌های چینی اغلب به دلیل استانداردهای ضعیف در نگهداری از حیوانات مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

کد خبر 590235
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha