وزیر صنعت، معدن و تجارت از آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رئیس جمهوری خبر داد.

علیرضا رزم حسینی

به گزارش همشهری آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم حسینی» با بیان اینکه این آیین روز یکشنبه به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد، افزود: قطعه ۲ خط یک انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه ۳ خط یک انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) در این روز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب از خلیج فارس به استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری آغاز می‌شود.

رزم حسینی در خصوص انتقال آب به اصفهان را بخش دیگری از طرح بیان کرد: روز یکشنبه همچنین عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان آغاز خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ۴ انتقال آب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این روز به صورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز می شود.

وی حجم سرمایه‌گذاری در این طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را ۱۲۰۰ هزار میلیارد رالا اعلام کرد.

رزم حسینی افزود: به عینیت رسیدن این رویای ناباورانه با افتتاح کامل خط اول و با این ریل گذاری صحیح و اجرای خطوط ۲ و ۳ و ۴، حیات و امید به توسعه پایدار را در فلات مرکزی و شرق کشور شاهد خواهیم بود. انجام این طرح از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مورد تاکید ریاست جمهوری بوده است.

کد خبر 590213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha