دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، سیاست مذاکراتی اروپا و نداشتن تلاش جدی برای لغو تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه مردم ایران را فرصت‌سوزی خواند و تأکید کرد جمهوری اسلامی سناریوهای جدیدتری دارد.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان (دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل) با یسپر وار، سفیر دانمارک در تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دو طرف در این دیدار در خصوص مسائل و موضوعات مختلف از جمله لزوم گسترش مناسبات و ارتباطات پارلمانی فیمابین مجالس دو کشور و برخی تحولات منطقه و جهان، به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند. 

توسعه مناسبات همه‌جانبه پارلمانی، همکاری کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی، تبادل هیأت‌ها و همچنین توسعه همکاری‌های اقتصادی فیمابین، از جمله مسائل دوجانبه مورد تاکید طرفین در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان با انتقاد از بی‌عملی سه کشور اروپایی مذاکره‌کننده در برجام، تاکید کرد آمریکا و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه با رفتار خود برجام را به سوی مرگ کشاندند. 

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان سیاست مذاکراتی اروپا و عدم تلاش جدی برای لغو تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه مردم ایران را فرصت‌سوزی خواند و خاطرنشان کرد: چنانچه تحریم‌های ایران لغو نشود و طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکنند، جمهوری اسلامی ایران سناریوهای جدیدتری دارد. 

یسپر وار، سفیر دانمارک در تهران، نیز در این دیدار، علاوه بر تأکید بر همکاری‌های رو به رشد دانمارک با جمهوری اسلامی ایران و اشاره به اهمیت همکاری‌های پارلمانی، مواضع کشور متبوعش در حمایت از توافق برجام و لزوم حفظ و احیای آن از سوی همه طرف‌ها با عمل به تعهدات‌شان را تشریح کرد.

کد خبر 589907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha