مدیر اجرایی شرکت آلمانی بیونتک می‌گوید این شرکت می‌تواند سال آینده (۲۰۲۲) ظرفیت تولید واکسن کرونایش را که با همکاری شرکت آمریکایی فایزر ساخته است، به ۳ میلیارد دوز برساند.

Pfizer vaccine

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از بلومبرگ اویگور شاهین روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: «ما در اصول می‌توانیم ظرفیت تولید واکسن را افزایش دهیم. این افزایش ظرفیت به میزان تقاضا، به عواملی مانند اینکه آیا لازم است دوز واکسن یادآور هم به افراد تزریق شود یا نه، بستگی دارد.»

تقاضا برای واکسن‌های کرونا در سراسر جهان در حال افزایش است، چراکه کشورها به شدت در تلاش هستند با واکسیناسیون همگانی اقتصادهایشان را دوباره بگشایند، کودکان را به مدرسه‌ها باز گردانند و امکان بازگشت مردم به اداره‌ها و فروشگاه‌ها را فراهم کنند.

هم آمریکا و هم اروپا در برابر انتشار گونه‌های تهاجمی‌تر کروناویروس به شدت در تلاش هستند تا عرضه و تحویل واکسن را افزایش دهند.

شاهین گفت: «ما هم‌اکنون سفارش ۱.۳ میلیارد دوز واکسن را داریم که از قبل ظرفیت تولیدشان فراهم شده است. ما در حال بحث برای ایجاد ظرفیت برای تولید دوزهای بیشتر (گزینه‌هایی در حد صدها میلیون دوز) در حال بحث با سازمان‌های دولتی هستیم.»

فایزر و بیونتک امسال تعهد تولید ۲ میلیارد دوز از واکسن دو تزریقی‌شان را داده‌اند. فایزر وعده داده است که دوسوم سفارش ۳۰۰ میلیون دوزی واکسن کرونا تا پایان ماه مه (اوایل خرداد) تحویل دهد. این دو شرکت در اتحادیه اروپا نیز وعده تحویل دست‌کم ۵۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را با گزینه ۱۰۰ میلیون دوز اضافی داده‌اند.

فایزر پیش‌بینی کرده است امسال از فروش واکسن کرونایش ۱۵ میلیارد دلار درآمد اضافی داشته باشد و آلبرت بورلا، مدیر عامل آن، گفته است قیمت واکسن ممکن است افزایش یابد.

کد خبر 589831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha