مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

مسئول روابط‌عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: سه فرد روستایی در زنجان به دلیل استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان باختند.

گاز مونوکسیدکربن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد مرادی، افزود: موضوع وقوع این حادثه ساعت ۱۳:۲۹ بعدازظهر دوشنبه ۱۸ اسفند به اورژانس زنجان اطلاع داده شد و بلافاصله عوامل اورژانس با یک دستگاه آمبولانس مستقر در پایگاه ارمغانخانه، عازم محل شدند.  متاسفانه در این حادثه یک پسربچه ۸ ساله، یک مرد ۸۰ ساله و یک زن ۳۵ ساله به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده و قبل از رسیدن عوامل اورژانس به محل جان خود را از دست داده بودند.

مرادی اظهار کرد: اجساد این سه نفر پس از معاینه و تایید مرگ، تحویل ماموران انتظامی حاضر در محل شد تا اقدامات لازم قانونی به عمل آید،  علت احتمالی این حادثه نشتی گاز از بخاری اعلام شده است. لازم است عموم مردم هنگام استفاده از وسایل گاز سوز، اصول ایمنی را به دقت مراعات کرده و به اتصالات وسایل گازی ازجمله شیلنگ، لوله‌ها و دودکش‌ها، توجه جدی داشته باشند تا در دام این قاتل خاموش گرفتار نشوند.

گاز مونوکسیدکربن بدون بو، رنگ و بدون نشانه است و هیچ گونه علائم هشدار دهنده نداشته و به تدریج علایم مسمومیت ایجاد می‌شود که سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و اختلال تعادل از نشانه‌های اولیه آن است.

کد خبر 589678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha