مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از بهره‌برداری ۵۰ دستگاه اتوبوس‌ برقی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

اتوبوس برقي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با اعلام این خبر گفت: فراخوان اتوبوس‌های برقی بر اساس منابع تبصره ۱۹ و با مشارکت بخش خصوصی و عمومی بوده که تقریبا ۱۶۰ میلیارد تومان از محل بودجه دولت و باقی آن از بخش خصوصی بوده است و برخی امکانات را هم ما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: بررسی نهایی این موضوع در کمیسیون مربوطه انجام شده و برنده هم داشته‌ایم. به زودی در این حوزه وارد قرارداد می‌شویم و ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی جدید در سال ۱۴۰۰ در خط میدان جمهوری و میدان بهارستان راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو اظهار کرد: زمانی که از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در بهمن‌ماه رونمایی کردیم، مقرر شد ۴۰ دستگاه دیگر شامل ۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه شود.

ترفع با اشاره به کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی در پایتخت، یادآور شد: این عقب‌ماندگی در بخش حمل‌ونقل عمومی به دلیل عدم حمایت‌ها است؛ زیرا حمل‌ونقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است و لازم است در بودجه، منابع مالی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

وی در پایان بیان کرد: درصدد انعقاد قراردادی برای ساخت ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم.

کد خبر 589667
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha