امروز، شنبه (۱۹ اسفندماه) در ایران و جهان چه خبر است؟

میز خبر

۱۹:۰۰- سیاست خارجی: وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران را برای آزادی زندانیان آمریکایی تحت فشار می‌گذارد. به گزارش ایسنا، بلینکن افزود: من افتخار صحبت با خانواده باب را داشتم و قول دادم که ایران را برای گرفتن پاسخ‌هایی که لایق‌شان هستند و آزادی تمام آمریکایی‌هایی که ناعادلانه در ایران حبس شده‌اند، تحت فشار قرار دهم. باب لوینسون یک شهروند آمریکایی و کارمند اف‌بی‌آی بود که آمریکا مدعی است سال ۱۳۸۵ در ایران ربوده شده است.

۱۸:۳۹- جامعه: پلیس ترکیه ساعتی پیش «میلاد حاتمی» از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی را در مرز بازرگان به پلیس اینترپل ایران تحویل داد. ساعاتی پیش خبری در فضای مجازی مبنی بر تحویل میلاد حاتمی یکی از گردانندگان سایت های شرط بندی و قمار از پلیس ترکیه به پلیس اینترپل ایران منتشر شد. سردار شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، این خبر را تایید کرد و گفت: میلاد حاتمی تحویل پلیس ایران داده شده است و جزئیات بیشتر درخصوص علت استرداد وی اعلام خواهد شد.

۱۸:۰۰- جهان: دادگاهی در ترکیه ۵ نفر را در ارتباط با قتل سفیر روسیه در آنکارا که در سال ۲۰۱۶ رخ داده بود به حبس ابد محکوم کرد. به گزارش فارس، «آندره کارلوف» در دسامبر ۲۰۱۶  در آنکارا و هنگام بازدید از یک نمایشگاه هنری توسط یک فرد مسلح به ضرب گلوله کشته شد. عامل اصلی تیراندازی در همان زمان از سوی نیروهای امنیتی ترکیه کشته شد. کارلوف از سال ۲۰۱۳ سفیر روسیه در آنکارا بود. وی در زمان مرگ ۶۲ سال داشت و قبل از آن نیز سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در سئول بود.

۱۷:۴۰:- حوادث: پلیس ترکیه ساعتی پیش «میلاد حاتمی» از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی را در مرز بازرگان به پلیس اینترپل ایران تحویل داد| رکنا

۱۷:۰۰- سیاست خارجی: وزیر امورخارجه روسیه: از نظر ما برای حل وفصل این چالش، توسعه مراحل همگام، همزمان و مرحله به مرحله که باید توسط ایرانیان و ایالات متحده انجام شود، کاملاً امکانپذیر است چراکه اگر به بحث درباره اینکه چه کسی باید قدم اول را برای بازگشت به تعهدات خود (در برجام) بردارد، ادامه دهیم، مذاکرات ممکن است برای همیشه ادامه داشته باشد.

۱۶:۴۵- سیاست داخلی: جواد امام از  دیدار حسن روحانی ریاست جمهوری با محمد خاتمی رهبر جریان اصلاحات در روز یکشنبه خبر داد و اظهار داشت: از جزئیات بیشتر این دیدار خبر ندارد اما این دیدارها در گذشته پیرامون مسائل روز انجام می‌شده است. به گزارش خبرگزاری ایلنا، او در پاسخ به اینکه آیا پیرامون انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت‌وگویی صورت گرفته است، با تاکید بر بی‌خبر بودن از جزئیات جلسه گفت: آقای خاتمی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارند.

۱۱:۳۶- سیاست خارجی:  حشمت الله فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس پیشنهاد کرده که به روال دوران جنگ سرد، ایران و آمریکا  ساز و کاری را برای مدیریت دشمنی بین خود را طراحی کنند و از تصاعد بحران بین خود حداقل جلوگیری کنند. او گفته است: بعضا در این میان بحران هایی را شاهد هستیم که دو کشور نقشی در آنها ندارند و اگر این سازو کار بین ایران و آمریکا بود، حتما هواپیمای اوکراینی سقوط نمی کرد. 

۱۱:۰۰- قضایی: برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواستار رعایت حداکثر دقت و انصاف در رسیدگی به پرونده جمعیت امام علی(ع) شدند. در این نامه آمده است:  جمعیت مذکور در طول دو دهه فعالیت خود در سطح ملی منشاء خدمات و خیرات فراوان بوده و توانسته است مشارکت جمع کثیری از نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی را در این امور خیر جلب نماید. 

۱۰:۴۹- سیاست داخلی: رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره ملی هفده هزار زن شهید، آزاده و جانباز تصریح کردند: قدرت ایمان راه مجاهدت‌های بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه آنان در میدان‌های دشوار پدید آورد.

۹:۴۵ - سیاست داخلی: درخواست نماینده تهران برای انتشار گزارش شورای عالی امنیت ملی درباره حوادث آبان ۹۸.  محسن پیرهادی، ‌نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس، در نامه‌ای به علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، خواستار انتشار گزارشی از روند رسیدگی و اقدامات این شورا به آسیب‌دیدگان و خانواده‌های کشته‌شدگان آبان ۹۸ شد. پیرهادی در گفت‌وگو با همشهری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، هجدهم آذرماه سال۹۸ در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که چندی قبل درباره نحوه مدیریت وضعیت جان‌باختگان و مصدومان حوادث خدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهادهای مطرح شده توسط دریابان شمخانی مقرر فرمودند: «نسبت به افراد مشکوک در هر گروه با جهتی که به رافت اسلامی نزدیک‌تر است عمل شود.» دلجویی از خانواده جان‌باختگان، پرداخت دیه به خانواده همه جان‌باختگان اعتراض‌ها، اتخاذ تدابیر لازم درباره کشته‌شدگان مسلح در حوادث اخیر از جمله پیشنهادهای رئیس شورای‌عالی امنیت ملی به رهبر معظم انقلاب بود که مورد تأیید و موافقت ایشان قرار گرفت.

کد خبر 589643

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha