رویترز مدعی شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت این رسانه رسیده تصریح کرده ایران غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2M را در سایت نطنز آغاز کرده است.

سانتريفيوژهاي تاسيسات نطنز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس و به نوشته رویترز، آژانس در این گزارش به اعضای این نهاد بین‌المللی نوشته است: «روز ۷ مارس، آژانس اتمی تأیید کرد که... ایران ایران تزریق UF6 به سومین آبشار شامل  ۱۷۴  دستگاه سانتریفیوژ IR-2m را آغاز کرده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «چهارمین آبشار سانتریفیوژی نصب شده اما هنوز UF6 طبیعی به آن تزریق نشده است؛ نصب پنجمین آبشار سانتریفیوژهای IR-2m در جریان است و نصب ششمین آبشار سانتریفیوژهای IR-2m هنوز آغاز نشده است.»

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی، حدود یک ماه پیش گفته بود ایران در کمتر از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m در نطنز نصب خواهد کرد. 

وی روز ۹ بهمن‌ماه در پاسخ به سوالی درباره نصب سانتریفیوژهای IR2m در نطنز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: «الآن آمار دقیق را ندارم ولی با قاطعیت می‌گویم قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را نصب شده خواهیم داشت. تعدادی از ماشین‌ها را باید تولید می‌کردیم و همزمان در حال تولید و نصب این ماشین‌ها هستیم. قبل از سه ماه هزار ماشین را مستقر خواهیم کرد.»

کد خبر 589602

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha