دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: یک فرصت تاریخی برای بازگشت به مذاکره و رسیدن به به توافق وجود دارد. به همکاران ایرانی تاکید می کنم که ایرلند طبق نقش خود در شورای امنیت، آماده حمایت و تسهیل این تلاش‌هاست.

ايرلند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه ایرلند پس از دیدار و گفت و گو با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در بیانیه ای محورهای این مذاکرات را تشریح کرد.

سایمون کاوِنی وزیر امور خارجه این کشور پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است: مذاکرات بر توافق هسته‌ای، مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه ایران و ایرلند در پی از سرگیری حضور دیپلماتیک ایرلند در تهران متمرکز بود. 

کاونی درباره توافق هسته‌ای (برجام) در این بیانیه مطرح کرد: ایرلند به عنوان تسهیل گر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته ای را پشتیبانی می کند، یک اولویت ویژه در سفر زودهنگام من به تهران در آغاز دوره ایرلند در شورای امنیت بود. این یک موقعیت مهم برای برجام است. با اعضای توافق به طور مداوم در ارتباط هستم و مذاکرات با رئیس جمهور روحانی و وزیر امور خارجه ظریف متمرکز و مفید بود.

وی افزود: ایرلند تمامی طرف های توافق را تشویق می کند تا به پایبندی کامل به توافق بازگردند. یک فرصت تاریخی برای بازگشت به مذاکره و رسیدن به توافق وجود دارد. به همکاران ایرانی تاکید می کنم که ایرلند طبق نقش خود در شورای امنیت، آماده حمایت و تسهیل این تلاش‌هاست. 
وزیر امور خارجه ایرلند به موضوعات دیگر مطرح شده در رایزنی با همتای ایرانی اش هم اشاره کرده و گفت: فرصت مذاکره با وزیر امور خارجه ظریف درباره شماری از مسائل در دستورکار شورای امنیت از جمله یمن، سوریه، افغانستان، عراق و روند صلح خاورمیانه را داشتم. 
کاونی در این بیانیه تصمیم ایرلند را برای اعزام هیئت دیپلماتیک در سطح کاردار به تهران در هفته های آتی و بازگشایی سفارت ایرلند در تهران در سال ۲۰۲۳ را تایید کرده، از بابت آن ابراز خرسندی کرده و گفت: این امر موجب تعمیق و تقویت روابط دوجانبه ایران و ایرلند در سال های پیش رو خواهد شد. 

کد خبر 589568

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha