رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره ترفند سودجویان برای کلاهبرداری با استفاده از رسیدسازهای جعلی هنگام پرداخت وجه به شهروندان هشدار داد.

جرائم سايبري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با نصب برنامه‌های رسیدساز جعلی روی تلفن‌های هوشمند یا تبلت در معاملات و خرید و فروش کالاها، بدون واریز هیچ‌گونه وجهی و فقط با نشان دادن رسید واریز، از شهروندان و کسبه کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته افراد کالای خود را در قبال رسیدی جعلی به خریداران در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی تحویل داده و خریداران با مراجعه به آدرس اعلامی با ظاهری آراسته و موجه اقدام به خرید و در نهایت پرداخت وجه از طریق نرم‌افزارهای بانکی می‌کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: پس از انجام تراکنش حساب در صفحه گوشی تلفن همراه خود و نمایش آن به خریدار، کالا را تحویل گرفته و مکان را ترک می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع جرایمی نظیر رسیدساز جعلی مراقب ترفندهای مجرمان باشید و بدون اطلاع از موجودی حساب خود و اطمینان از پرداخت وجه کالا، خدماتی را تحویل ندهید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: ریشه بسیاری از کلاهبرداری‌ها ایجاد حس ولع برای سود بیشتر در فروشنده یا خریدار است بنابراین هنگام خرید و فروش هر کالایی مراقب ترفند مجرمان باشید تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوید.

کد خبر 589502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha