رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره «برنده جایزه رایگان» که اخیرا پیام آن در واتس‌اپ دست به دست می‌شود، توضیح داد.

واتس اپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اخیرا لینکی با این عنوان که «من همین الان با جواب دادن به چند سؤال برنده یک جایزه رایگان شدم. شما هم همین الان قبل از تمام شدن جایزه‌ها اقدام کنید»، در فضای مجازی پخش می‌شود.

برخی می‌گویند با زدن روی لینک و وارد شدن به سایت تمام اختیارات گوشی از جمله کنترل دوربین گوشی، حساب‌های بانکی و تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای گوشی به راحتی در اختیار هکرها قرار داده می‌شود و اخیرا عده‌ای به طمع برنده شدن و جایزه در دام این کلاهبرداران افتاده‌اند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا دراین خصوص تصریح کرد: مورد ارسالی فقط جنبه‌ کلاهبرداری برای تبلیغات دارد و هیچگونه دسترسی از کاربر دریافت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از این نمونه لینک و شیوه‌ تبلیغ در واتس‌آپ تعداد زیادی یافت می‌شود، اظهار داشت: برای هک گوشی و دسترسی به فایل‌ها، دوربین و .. باید حتماً اپلیکیشن یا ابزاری روی گوشی نصب شود.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه کاربران نباید این‌گونه لینک‌ها را دنبال کنند، گفت: افراد اگر می‌خواهند برنامه نصب کنند، از فروشگاه های نرم افزار معتبر استفاده کنند؛ همچنین به برنامه هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود اعتماد نکرده و حتی الامکان از آنتی ویروس های امن روی گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند.

کد خبر 589226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha