مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه متوسط دبی ورودی امسال در حوضه سد سفید رود حدود یک سوم میزان سال گذشته است، گفت: این موضوع موجب نگرانی برای آوردهای بهار و تابستان است.

سد سفیدرود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید خرمی اظهار کرد: در حال حاضر  حدود ۹۲۴ میلیون متر مکعب ذخیره آب سفید رود است که این میزان ۶۰ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است و آوردمان متوسط دبی ورودی هم اکنون در این حوضه، ۷۰ متر مکعب بر ثانیه است که  نسبت به  ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه سال گذشته، تقریبا  یک سوم و اندکی نگران کننده است.

وی تصریح کرد: پوشش برفی در سطح استان گیلان و در حوضه آبریز سفید رود  طی سال جاری نسبت به پارسال و سال‌های گذشته کمتر است که این موضوع موجب شده که برای آوردهای مناسب بهار و تابستان نگرانی بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای بالا بردن راندمان آب از انهار، هر ساله برای لایروبی انهار و سردهنه‌سازی برنامه‌ریزی داریم و عمدتا حول و حوش سال نو این کار انجام می‌شود.

خرمی افزود: برای امسال نیز بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی انهار و سردهنه‌ها برنامه‌ریزی شده که تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر لایروبی از انهار ۱و ۲ انجام شده است و مابقی براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام خواهد شد.

کد خبر 589467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha