مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

زعفران اصیل و ارگانیک ایرانی از گرانبهاترین و البته ارزشمندترین ادویه‌ها در جهان است. ایران به عنوان خاستگاه زعفران بیش از ۸۰% نیاز بازار جهانی به این گیاه ارزشمند یعنی طلای سرخ را تأمین می‌کند.

image-20210308104253-1.jpeg

این محصول تنها در برخی استان‌ها و در شرایط خاص آب‌وهوایی و خاکی مرغوب قابل بهره‌برداری خواهد بود. فرآیند کاشت، داشت و برداشت زعفران به عنوان یکی از سخت‌ترین فرآیندهای تولید به‌شمار می‌رود. زمانی‌که با این فرآیند بیشتر آشنا شوید به دلیل ارزشمند و گرانبها بودن این ادویه پی خواهید برد.

زعفران عطرین به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی خرید زعفران ارگانیک، محصولات متفاوتی را به غیر از انواع زعفران عرضه می‌کند. زعفران عطرین یک فروشگاه آنلاین عرضه انواع زعفران، سوهان زعفرانی، عرقیات، شربت زعفرانی، نبات مایع زعفران، نبات زعفرانی، بسته بندی های هدیه، عسل، چای تی بگ، قند زعفرانی و همین‌طور ادویه‌جات است. علت معرفی این فروشگاه، سبد محصولات کامل و از طرفی اُرگانیک بودن زعفران عرضه شده است. اما آیا می‌دانید که هر کدام از محصولاتی که به آن‌ها اشاره کردیم چه کاربردی داشته و مصرف آن‌ها چه مزایایی برای سلامت شما دارد؟

انواع زعفران اصل و ارگانیک ایرانی

پیاز زعفران باید در شرایط مساعد به مدت۵-۷ سال در خاکی مرغوب کشت شود، تا زمان گل‌دهی فرا رسد. با فرا رسیدن زمان گل‌دهی، نوع و میزان آبیاری پیازها از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود، چرا که آبیاری در زمان نامناسب، مانع رشد گل‌ها می‌شود. جالب است بدانید که غیر از دشواری‌های مرحله کاشت و داشت، مرحله برداشت زعفران نیز سختی‌های خاص خود را دارد. گل‌های زعفران باید حداکثر ظرف مدت ۱-۲ روز و پیش از طلوع آفتاب چیده شوند، در ‌غیر ‌این ‌صورت تابش آفتاب و شرایط آب‌وهوایی روی کیفیت، ویژگی‌ها و خواص محصول نهایی تاثیر می‌گذارد.

زمانی‌که زعفران برداشت می‌شود کلاله‌ها به صورت کامل از گلبرگ‌ها جدا خواهند شد. در زمان بسته‌بندی، محصولات متنوعی از هر رشته زعفران به‌دست می‌آید که هر کدام نام مخصوص به خود را دارند. هر رشته زعفران دارای یک بخش سفیدرنگ به نام خامه است که پس از آن رشته زعفران سه‌شاخه شده و بخش قرمزرنگ یا کلاله شکل می‌گیرد. زعفران سَرگُل محصولی است که شامل بخش بالایی کلاله است. اگر هر رشته زعفران از اندکی پایین‌تر از بخش سه‌شاخه شدن کلاله جدا شود، زعفران نگین به دست می‌آید.

با بهترین فروشگاه آنلاین زعفران در ایران آشنا شوید!

زعفران پوشال شامل تمام کلاله و حدود ۲-۳ میلی‌متر از خامه است. بنابراین شما می‌توانید در انتهای هر رشته زعفران پوشال یک بخش کوچک زرد رنگ را نیز ببینید. زعفران دخترپیچ شامل تمام کلاله و تمام خامه است. این نوع زعفران به صورت دسته‌های بزرگ بسته‌بندی می‌شود و به همین دلیل به آن زعفران دسته (دختر پیچ) نیز می‌گویند. نوع دیگری از زعفران وجود دارد که تنها شامل خامه یا بخش زردرنگ رشته زعفران است که به آن زعفران کُنج گفته می‌شود. این محصول کمترین میزان رنگ‌دهی را داشته اما عطری مشابه زعفران دارد. زعفران عطرین انواع و اقسام زعفران همچون زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران سوپرنگین و زعفران پوشال را تولید و عرضه می‌کند.

نبات زعفرانی و نبات مایع زعفران؛ شیرینی بخش لحظات

همه ما تقریباً با انواع نبات، خواص و مصارف آن آشنا هستیم، اما آیا می‌دانید نبات مایع زعفرانی چیست؟ از چه موادی تشکیل شده و چه کاربردی دارد؟ نبات مایع زعفرانی در بخشی از فرآیند تولید نبات جامد به‌دست می‌آید و همان‌طور که از نامش مشخص است، این محصول به صورت مایع بوده و خواص نبات و زعفران را به صورت یک‌جا دارد. از این محصول خارق‌العاده می‌توانید برای تهیه انواع دمنوش، کیک و شیرینی، دسر و نوشیدنی‌های سرد استفاده کنید.

نبات مایع زعفرانی، زعفران عطرین همه خواص زعفران شامل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی را داشته و نشاط‌آور است و برای رفع خستگی، محصولی فوق‌العاده خواهد بود. به‌دلیل طبع گرم نبات، نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های تهیه شده با نبات مایع زعفرانی برای درمان دل‌درد و هضم بهتر غذا عالی هستند.

ادویه‌جات؛ طعم همیشگی و دلچسب غذای ایرانی

ادویه‌جات نقش مهمی در طعم غذاهای ایرانی دارند و غذاهایی مانند قورمه‌سبزی، قیمه , از همه مهم‌تر، کباب ایرانی هرکدام نیازمند ادویه‌های خاصی هستند تا همان طعم همیشگی و دلچسب را داشته باشند. آنچه که کیفیت ادویه را مشخص می‌کند، کیفیت و مرغوبیت ماده مصرفی در تهیه ادویه‌جات زعفران عطرین همچون ادویه قرمه سبزی، ادویه قیمه و ادویه کباب می‌باشد. بنابراین برای اینکه غذایی خوشمزه با عطری مسحورکننده داشته باشید، باید از فروشگاهی معتبر ادویه را خریداری کنید تا از کیفیت و مرغوبیت آن اطمینان حاصل کنید.

با بهترین فروشگاه آنلاین زعفران در ایران آشنا شوید!

سوهان زعفرانی؛ زینت بخش مهمانی‌ها

سوهان به ‌عنوان یکی از تنقلات محبوب و سنتی ایرانی در شهرهای مختلفی تولید می‌شود، اما خاستگاه اصلی این محصول قم است. سوهان تنوع بسیار بالایی در طعم، مواد اولیه و همین‌طور شکل نهایی دارد. سوهان زعفرانی، زعفران عطرین از آرد جوانه گندم، زعفران و کره حیوانی تولید می‌شود و کیفیت ماده اولیه مصرفی تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت این محصول دارد. سوهان باقلوایی و حبه ایی عطرین باکیفیت‌ترین سوهان و  ترد بوده و به دندان‌های شما نمی‌چسبد.

عرقیات گیاهی و شربت زعفران

سالیان سال است که از انواع عرقیات ‌گیاهی با خواص مختلف استفاده می‌کنیم که یکی از پُرمصرف‌ترین آن‌ها، گلاب و عرق نعناع است. این دو محصول عملاً بیشترین میزان مصرف را در میان خانواده‌های ایرانی دارند. اما محصولات دیگری مانند عرق کاسنی و عرق هل نیز بسیار پُرکاربرد بوده و به دلیل خواص منحصربه‌فرد، برای سلامتی افراد بسیار مفید خواهند بود. همان‌طور که می‌دانید بعد از زعفران، هِل یکی از گران‌بهاترین ادویه‌های جهان است و علت آن نیز خواص فوق‌العاده عالی هِل است. در نتیجه عرق هِل می‌تواند تمامی این خواص را به صورت یک‌جا داشته باشد.

زعفران عطرین به عنوان بهترین فروشگاه آنلاین زعفران، علاوه ‌بر انواع زعفران ارگانیک و خالص، محصولاتی دیگری نیز همچون سوهان زعفرانی، شربت زعفرانی، عرقیات گیاهی و ... را نیز عرضه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک فروشگاه با سبد محصولات کامل خصوصاً انواع زعفران ارگانیک و اصیل ایرانی هستید، شاید حالا بهترین فرصت برای خرید عید باشد. با مراجعه به سایت زعفران عطرین به نشانی www.atrinsaffron.com برای خرید محصولات اقدام نمایید.

کد خبر 589450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha