رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: اکنون در حال استفاده از همه ظرفیت استان خوزستان هستیم و اگر شیب مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها به این روند ادامه یابد، به کمک استان‌های دیگر برای تامین نیرو نیاز داریم.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  دکتر علیرضا قنبران با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از نظر پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: ۲۱۳ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان در نظر گرفته شده است که ۱۸۰ تخت از این تعداد، جنرال و ۳۳ تخت نیز ICU هستند.  در حال حاضر همه تخت‌های ICU اشغال هستند و حدود ۱۲۰ تخت جنرال نیز اشغال است.

وی گفت: از روز پنجشنبه شاهد افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان بوده‌ایم؛ فعلا تقریبا روند مراجعه به بیمارستان ثابت شده اما هنوز شیب نزولی پیدا نکرده است.  با این روند بیماری، میزان ابتلای کادر درمان در حال افزایش و فشار بر کادر درمان بیشتر شده و در نتیجه آثار خستگی در حال نمود است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز بیان کرد: اکنون در حال استفاده از همه ظرفیت استان خوزستان هستیم و اگر شیب مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها با این روند ادامه یابد، به کمک استان‌های دیگر برای تامین نیرو نیاز داریم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با اشاره به روند افزایشی مراجعه بیماران و همراهان بیمار به اورژانس بیمارستان‌های اهواز گفت: ازدحام در اورژانس بیمارستان رازی اهواز یکی از معضلات ما است و این مساله، خطر آلودگی افراد را افزایش می‌دهد.

دکتر فرهاد سلطانی افزود: مردم نباید از اسم کرونا ترس داشته باشند، با توجه به آلودگی بیمارستان حتی اگر فردی آلوده نباشد ممکن است با مراجعه به بیمارستان، در محیط بیمارستان مبتلا شود. یکی از مشکلات ما این است که یک بیمار با سه همراه به بیمارستان مراجعه می‌کند و در این شرایط، احتمال آلودگی بسیار افزایش می‌یابد و این افراد، دیگران را نیز آلوده می‌کنند.  در حال حاضر ازدحام در اورژانس بیمارستان رازی اهواز یکی از معضلات ما است و این مساله، خطر آلودگی افراد را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: مردم باید در صورتی که تنگی نفس، بی‌اشتهایی شدید یا بی‌حالی شدید دارند به بیمارستان‌ها مراجعه کنند اما در صورت خفیف بودن علائم، تنها به درمانگاه‌های تنفسی مراجعه کنند تا پزشکان متخصص، بیماران را معاینه کنند و بیماران درمان لازم را دریافت کنند. در اهواز، درمانگاه کمیل، درمانگاه سازمان آب و برق خوزستان، درمانگاه شهید بقایی، درمانگاه فولاد، درمانگاه ولایت و درمانگاه حکیم پذیرای بیماران با علائم تنفسی هستند.  مردم باید به خودشان بیایند و بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در این شرایط باید جراحی‌های غیرضروری را نیز به تاخیر بیندازند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان هم در این باره گفت: عمده مبتلایان به کرونا به تخت‌های ICU نیاز دارند اما باید توجه شود که ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU محدود است و مردم باید مراقبت کنند که تا حد امکان مبتلا نشوند زیرا بیمارستان‌های خوزستان نمی‌توانند پذیرای خیل عظیمی از مبتلایان باشند.

دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و در ایام ماه رجب نیز قرار داریم، تعداد عروسی‌ها، دید و بازدیدها و حضور مردم در بازارها افزایش پیدا کرده است که این عوامل، موجب افزایش چرخش ویروس در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ویروس جهش یافته در خوزستان و همچنین تایید یک مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بهبهان افزود: انتظار می‌رود مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در تجمع‌ها بپرهیزند تا این بحران و خیز جدید بیماری را سپری کنیم.

شاکری‌نژاد گفت: عمده مبتلایان به کرونا به تخت‌های ICU  نیاز دارند اما باید توجه شود که ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU محدود است و مردم باید مراقبت کنند که تا حد امکان مبتلا نشوند زیرا بیمارستان‌های خوزستان نمی‌توانند پذیرای خیل عظیمی از مبتلایان باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: در پی افزایش بیماران بستری، علاوه بر بیمارستان شهیدزاده، بیمارستان تامین اجتماعی نیز در بهبهان وارد چرخه پذیرش بیماران کرونا شده است. بیماریابی در بهبهان حدود چهار برابر شده است و در نتیجه موارد شناسایی‌شده ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند. در حال حاضر در بهبهان روزانه حدود ۸۰۰ تست انجام می‌شود که حدود ۱۳.۳ درصد تست‌ها مثبت است.

کد خبر 589403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha