معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با این روند اعمال محدودیت‌ها و اگر تعطیلی حداقل دو هفته‌ای در استان خوزستان انجام نشود، پیش‌بینی می‌شود این پیک تا خردادماه ادامه یابد، میزان مرگ و میر در این پیک بیماری نگران‌کننده است و نگرانی ما از این است که اگر اقدام‌های جدی‌تر انجام نشود، جان‌های بیشتری از دست برود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر آرش یلالی با اشاره به روند صعودی بیماری در خوزستان اظهار کرد: این روند صعودی بیماری، به شدت نگران‌کننده است و برای توقف این سیر صعودی باید اقدامات پیشگیرانه شدیدتری انجام شود.

وی افزود: اگر این روند اعمال محدودیت‌ها که مورد علاقه ما نیست، ادامه یابد پیک سوم مدت طولانی‌تری ادامه خواهد یافت. پر بودن بیمارستان‌ها، بدحالی بیماران و از دست دادن افراد، مدت طولانی‌تری دامن‌گیر استان خوزستان خواهد بود. با این روند اعمال محدودیت‌ها و اگر تعطیلی حداقل دو هفته‌ای در استان خوزستان انجام نشود، پیش‌بینی می‌شود این پیک تا خردادماه ادامه یابد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در حال حاضر میزان مرگ و میر در خوزستان بالا است؛ میزان مرگ و میر در این پیک بیماری نگران‌کننده است و نگرانی ما از این است که اگر اقدامات جدی‌تری انجام نشود، جان‌های بیشتری از دست برود.

دکتر یلالی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: با آموزش‌ها و هشدارهای ارائه‌شده، از برگزاری بسیاری از مراسم‌ها جلوگیری شده است اما همچنان در برخی نقاط به صورت ناگهانی متوجه می‌شویم مراسم بزرگی برگزار شده است. برگزاری مراسم مانند منفجر کردن بمب است که منجر به ابتلای تعداد زیادی از افراد می‌شود. از طرفی دیگر موجب می‌شود اقدامات انجام‌شده برای کنترل بیماری، نمود پیدا نکنند.

وی افزود: ماندن در منزل، اجتناب از برگزاری مراسم و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت انجام شوند. اگر هر کدام از اعضای خانواده با علائم تنفسی مواجه شدند، صرف نظر از نتیجه آزمایش باید دو هفته در منزل بمانند و عضو علامت‌دار نیز در فضای جداگانه‌ای استراحت کند. کانون گردش ویروس در جنوب غرب خوزستان فعال است و وضعیت قرمز به معنی وضعیت خطرناک و گردش فعال ویروس است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به روند صعودی موارد بستری، افزود: در حال حاضر روزانه در هر کدام از سه شهرستان حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان، ۵۰ تا ۷۰ مورد جدید مثبت شناسایی می‌شود. در مجموع بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز روزانه حدود ۵۰ بیمار جدید بستری و ۳۰ تا ۴۰ بیمار ترخیص می‌شوند.

کد خبر 589232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha