نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و سیلیا فلورس، بانوی اول این کشور روز شنبه نخستین دوزهای واکسن کرونای روسی اسپوتنیک V را دریافت کردند.

Maduro

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز تلویزیون دولتی ونزوئلا روز شنبه تصاویر دریافت واکسن بوسیله رئیس‌جمهور و همسرش را پخش کرد و در این حالی است که این کشور دومین محموله واکسن کرونای اسپوتنیک V را هم دریافت کرده است.

مادورو پس از تزریق واکسن گفت که حالش خوب است.

مادورو گفت: «بررسی‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهند که واکسن روسی واکسنی عالی برای ایجاد ایمنی است. ما تضمین خواهیم کرد که همه مردم ونزوئلا واکسن دریافت کنند.»

وزیر بهداشت ونزوئلا در ساعات بعدی روز شنبه اعلام کرد که محموله دوم حاوی ۱۰۰۰۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک V با یک پرواز شرکت هوایی دولتی «کونویاسا» از مسکو به این کشور وارد شده است.

ونزوئلا در ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) نخستین محموله حاوی ۱۰۰۰۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرد. مادورو گفت مقامات بهداشتی حدود ۶۰ درصد این دوزها را در مرحله اول با اولویت دادن به کارکنان پزشکی و نیز مقامات دولتی و قانونگذاران تزریق کرده‌اند.

این کشور آمریکای جنوبی که جمعیتی حدود ۲۵ میلیون نفر دارد، ۲۰۰ میلیون دلار برای خریدن ۱۰ میلیون دوز واکسن روسی اختصاص داده است.

ونزوئلا که عضو «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) است همچنین هفته پیش ۵۰۰۰۰۰ دوز واکسن کرونای چینی «سینوفارم» دریافت کرد. مادورو گفت که دولتش واکسیناسیون مردم را با واکسن سینوفارم از دوشنبه آغاز خواهد کرد.

کد خبر 589354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha