سال گذشته زمانی که مدارس به طور موقت بسته شد تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود، دانش‌آموزان زیادی خوشحال شدند اما این حس در طول زمان دگرگون شد و اکنون همه به فکر بازگشایی مدارس هستند.

بازگشايي مدارس در كرونا

همشهری‌آنلاین - فاطمه عباسی: طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و تجزیه و تحلیل آخرین آمار، فقط ۴ درصد از دانش‌آموزان ایالات متحده در مناطقی زندگی می‌کنند که میزان انتقال ویروس کرونا به اندازه‌ای کم است که مدارس می‌توانند برای یادگیری تمام وقت و بدون محدودیت بازگشایی شوند.

به گزارش سی‌ان‌ان، در شروع پاندمی و تعطیلی مدارس دانش‌آموزان زیادی از این وضعیت خوشحال بودند اما اکنون که همه‌گیری بیش از یک سال به طول انجامیده موارد متعددی از بیماری‌های روحی در کودکان گزارش شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دولت بایدن بازگشایی مدارس را به عنوان یکی از محورهای اصلی در استراتژی ویروس کرونا قرار داده و  بر اساس توصیه‌های C.D.C هر مدرسه ابتدایی به گونه‌ای امکان بازگشایی دارد.

حتی پس از کاهش شدید تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا نیز، با لحاظ تعداد موارد و نیز تعداد آزمایش‌های مثبت، بیشتر شهرها در دسته‌ای قرار دارند که توصیه به آموزش ترکیبی، حضوری و در خانه، شده‌اند و تعداد کمی دانش‌آموز در هر کلاس حاضر می‌شود.

در مورد مدارس راهنمایی و دبیرستان، بخش‌های وسیعی از کشور توصیه به آموزش از راه دور شده‌اند. هرچند برخی مدارس با کنترل‌های سختگیرانه و تست‌های منظم باز هستند و ملزم به تعطیلی نشده‌اند.

با وجود این، رهنمودها بحث برانگیز بوده و برخی کارشناسان آنها را بیش از حد ضروری سختگیرانه می‌دانند و برخی مناطق  تصمیم به بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های عادی‌تری گرفته‌اند.

در مناطقی که میزان ابتلا کمتر از ۵۰ مورد جدید در هر صدهزار نفر در هفته و تعداد آزمایش‌های مثبت هفت روزه کمتر از ۸ درصد گزارش شود یادگیری حضوری برقرار است و مدارس ملزم به رعایت اقدامات احتیاطی از جمله استفاده از ماسک، شستن دست، تمیز کردن وسایل و رعایت فاصله فیزیکی ۱.۸ متری هستند.

استراتژی دولت بایدن برای بازگشایی مدارس در آمریکا ا روانشناسان: قطع ارتباط دانش‌آموزان تجربه‌ای مثل سوگواری است

همچنین مدارس باید اطمینان حاصل کنند که دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان در صورت بروز علائم مورد آزمایش و در صورت مثبت شدن در قرنطینه قرار گیرند.

یادگیری ترکیبی در جوامعی اجرا می‌شود که ۵۰ تا ۱۰۰ مورد هفتگی جدید به ازای هر صدهزار نفر داشته باشد و تعداد آزمایش‌های مثبت هفت روزه آنها ۸ تا ۱۰ درصد باشد. به این ترتیب برخی دانش‌آموزان در مدرسه و برخی دیگر در خانه به صورت آنلاین آموزش می‌بینند. بعضی مدارس تنها به دانش‌آموزانی که به حضور نیاز زیادی دارند اجازه شرکت در مدرسه را می‌دهند.

 یادگیری از راه دور تمام‌وقت نیز برای دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در مناطقی که حداقل ۱۰۰ مورد جدید در هر صدهزار نفر یا میزان آزمایش‌های مثبت هفت روزه ۱۰ درصد یا بیشتر باشد توصیه شده است. در این شرایط مدارس ابتدایی نیز به صورت ترکیبی باز هستند.

این تصمیم با استناد به تحقیقاتی گرفته شده که حاکی از آن است که کودکان خردسال با احتمال کمتری ویروس کرونا را در مدارس گسترش می‌دهند.

حتی مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز می‌توانند باز بمانند اگر «تمام استراتژی‌ها، از جمله ماسک و فاصله فیزیکی» را به طور دقیق اجرا کنند و در صورتی که «موارد کمی» از ابتلا در مدارس رؤیت شود می‌توانند با ارائه آزمایش هفتگی ویروس کرونا برای دانش‌آموزان و کارمندان به یادگیری ترکیبی روی آورند.

جاسمین رید، سخنگوی مرکز کنترل بیماری، تأکید کرد تصمیم‌گیری در مورد حالت یادگیری، به صورت حضوری، ترکیبی یا مجازی، در هر مقطع باید بر اساس ترکیبی از عوامل مورد اشاره انجام شود.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، این طبقه‌بندی توسط اتحادیه ملی معلمان مورد ستایش قرار گرفته است؛ در ایالات متحده حدود ۱۳۵۰۰ منطقه آموزشی وجود دارد که نظارت بر آن بسیار دشوار است. اکنون بسیاری از مدارس تصمیم به بازگشایی در سطح محلی دارند.

استراتژی دولت بایدن برای بازگشایی مدارس در آمریکا ا روانشناسان: قطع ارتباط دانش‌آموزان تجربه‌ای مثل سوگواری است

با این حال برخی دانش‌آموزان که از کلاس‌های مجازی خسته شده‌اند با گزارش احساس تنبلی و استرس از ادامه پیدا کردن وضعیت آموزش از راه دور ابراز نارضایتی دارند. به نظر می‌رسد نوجوانان در آستانه برخورد با نقطه شکست هستند، چیزی که روانشناسان آن را «دیوار همه‌گیری» نامیده‌اند. 

والدین و کودکان آنها هر دو در آستانه فراموش کردن زندگی قبل از کرونا هستند. اینکه اختلالی طبیعی جلوه کند بسیار آسیب‌زاست. مطالعه پژوهشکده‌ای در بوستون که روی ۱۶۰۰ دانش‌آموز و خانواده‌های آنها انجام شد، نشان داد تغییر مداوم برای بچه‌ها غیرقابل تحمل است.

درک محدودیت‌های پیش‌آمده برای کودکان بسیار دشوار است؛ اکنون بیش از یک سال است که دانش‌آموزان از ارتباط حضوری و مستمر با همسالان و معلمان خود محروم‌اند. اهمیت این موضوع تا آنجا است که برخی روانشناسان این تجربه را مشابه تجربه سوگواری دانسته‌اند.

والدین باید به خاطر داشته باشند که دانش‌آموزان کم‌سن‌وسال ساختار احساسی ساده‌ای دارند و نمی‌توانند بین تجربه‌های گوناگون احساسی خود تفکیک قائل شوند. دانش‌آموزان بزرگ‌تر نیز دچار بی‌انگیزگی و بی‌علاقگی شده‌اند و به همین دلیل هر دو گروه نیاز به کمک‌هایی متناسب با سن خود دارند.

بر همین اساس ضروری است تا والدین با فرزندان خود صحبت کنند و به آنها اجازه بروز احساسات دهند؛ البته باید توجه داشته باشند فقط صحبت از مثلا احساس نگرانی کافی نیست و باید از چرایی و چگونگی تجربه این احساس نیز صحبت کنند.

کلمن، روانشاسی از فلوریدا، گفت ما در حالی که احساسات فرزندان‌مان را فراموش می‌کنیم به آن لطمه می‌زنیم. کودکان بسیاری در این دوران از حضور در گروه همسالان و کسب تجربه زندگی اجتماعی محروم مانده‌اند و این بزرگسالان هستند که باید به آنها در سپری کردن این ایام کمک کنند.

کد خبر 589195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha