مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: ۸ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان به بهره‌برداری ‌رسید.

آبخیزداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد عبدالشاه اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب‌های زیرزمینی دارد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی است، چرا که در مواقع بحران با کمترین هزینه تا حد زیادی از خسارت‌های جانی و مالی پیشگیری می‌کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در هر شهرستان استان سمنان یک طرح آبخیزداری به مناسبت هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری رسید تا مردم سراسر استان از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

عبدالشاه بیان کرد: ساخت بند خاکی و بند سنگ و ملات از جمله عملیات آبخیزداری محسوب می‌شود و به طور مثال در سمنان بند سنگ و ملات با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حجم ۴ هزار مترمکعب به مناسبت هفته منابع طبیعی افتتاح شد.

کد خبر 589163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha