شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

طرح ملی کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور از ۱۶ اسفند در استان کردستان در شهرستان‌های بانه، سقز،قروه و سنندج آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.

کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان شنبه ۱۶ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ۱۷ اسفندماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه‌گردی به منظور آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی اجرا می‌شود.

محمد مخدومی با اشاره به اینکه این طرح از ۱۶ تا ۱۸ اسفند در کتابخانه‌های عمومی چهار شهر استان اجرا می‌شود، افزود: این طرح در کتابخانه‌های شاخص، تازه تأسیس و بازگشایی شده در شهرستان‌های آبی و زرد استان کردستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه‌های عمومی نبی اکرم(ص) بانه، شهید ملامحمد امینی سقز، شهید مدرس قروه و شهید برهان عالی و ماموستا قانع روستای تنگیسر در شهرستان سنندج اجرا می‌شود. شرکت در طرح ملی کتابخانه‌گردی مزایایی از جمله اهدای عضویت رایگان به بازدیدکنندگان کتابخانه و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان همچنین به اجرای طرح پویش «کتابخانه من» اشاره کرد و گفت: این پویش در فضای مجازی و ویژه کتابداران است که تمام کتابداران با ساخت کلیپ با موضوع معرفی کتابخانه محل خدمت خود می‌توانند در این پویش شرکت کرده و کلیپ کتابخانه خود را در سایت http://samakpl.ir بارگذاری کنند.

مخدومی اضافه کرد: اجرای طرح «درخت یاری» در این هفته نیز از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است که در آن با همکاری و همیاری کتابداران در فضای سبز کتابخانه‌های عمومی درخت کاشته می‌شود.

کد خبر 589092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha