ریس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم بهره برداری از ۱۰۰ مدرسه برکت، ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی و تفاهم ساخت هزار مدرسه برکت جدید: ۵۰ درصد سرمایه گذاری‌های خطر پذیر و دانش‌بنیان‌ها از سوی ستاد اجرایی انجام می‌شود و آثار این حمایت را در موضوع کرونا چه در تولید ماسک، ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، داروی بیماران مبتلا و واکسن قابل مشاهده است. 

بنیاد برکت

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه در تولید واکسن با تاکیدات رهبر انقلاب و حمایت های انجام شده در ۶ مسیر کار دنبال شده و در۴ مسیر کار تولید و تحقیقات در مرحله نهایی است و در یک مورد اغاز کارآزمایی فاز دو و سه با مجوز وزارت بهداشت آغاز شده است و امیدواریم تا ۱۵ خرداد چیزی به اسم واکسن که مردم دغدغه آن را داشته باشند نداشته باشیم. دزفولی با اشاره به تجربیات پیشین درباره کرونا گفت: زمانی داروی رمدسیویر در اختیارمان نبود و قیمت آن دانه‌ای ۷۰ میلیون تومان بود که با ورود بنیاد و ساخت این دارو، قیمت آن اکنون به ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته و حتی آماده صادرات آن هستیم.  

تمرکز ستاد اجرایی بر موضوع اشتغال

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های ستاد اجرایی ایجاد اشتغال است و با وسعتی فراگیر در حال پیشروی است گفت : تا پیش از این سالانه  ۱۵ هزار شغل در ستاد اجرایی ایجاد می شد اما این عدد در سال جاری به ۲۳۰ هزار شغل رسیده و تا سال اینده به دست کم ۴۰۰ هزار شغل افزایش خواهد یافت. هر هزار میلیارد تومان هزینه ما سبب می شود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه معطل مانده در کشور وارد چرخه اقتصادی کشور شود که مرهون همکاری مردم است 

مخبر در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰ هزار طرح در مشاغل خرد خانگی داشتیم و امسال این عدد به ۶۰ هزار طرح رسیده است گفت: 🔺۱۸ درصد نیاز گوشت قرمز کشور با طرح های بنیاد به بهره برداری رسیده است. در نیمه دوم سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۱۶ هزار تن گوشت تولید و قیمت ها این محصول در بازار تنظیم شد. در کشور ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین دیم داریم که با حداقل بهره وری است و در سال جاری با اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۶۶۰ هزار هکتار زمین انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۲۰۷ هزار طرح با ۲۰۵ هزار میلیارد تومان اجرا شده است که همه این طرح ها در مناطق محروم و با هدف توانمند سازی مردم در این مناطق اجرا شده است.

محرابیان: مدارس برکت در ۵ روز ساخته می‌شود

علی اکبر محرابیان مدیر عامل شرکت عمران ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم بهره برداری از ۱۰۰ مدرسه برکت و کلنگ زنی هزار مدرسه جدید گفت: برنامه ساخت ۱۶۰ هزار واحد در مناطق محروم و مراکز استان ها با قیمت ارزان در دستور کار ستاد اجرایی قرار دارد و این واحدها از هفته آینده تدریجا به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته محرابیان مدارس بنیاد برکت با فناوری روز و در مدت ۵ روز  ساخته می شود و توانایی مقابله با زلزله ای به قدرت ۸ ریشتر را دارد. 🔺هزینه تمام شده ساخت مدارس بنیاد برکت کمتر از ساخت مدرسه در شهرها است و دست کم در بخش مصالح ۴۰ درصد ارزان تر است و ساخت بسیاری از مدارس در مدت ۴ تا ۵ روز انجام می شود و از این رو ساخت این مدارس کمک به سزایی در تامین مدارس مناسب در مناطق محروم می کند. محرابیان همچنین از امضای قرارداد ساخت ۲هزار مدرسه با سازمان نوسازی مدارس برای جایگزینی مدارس کانکسی و عشایری خبر داده است. 

بنیاد برکت امروز همچنین ۱۰۳ هزار طرح در حوزه اشتغال خرد اجرا کرد و این عدد تا پایان سال به ۱۰۷هزار مورد می‌رسد. پروژه‌هایی که به گفته محرابیان ارزشی بالغ بر ۲۸۵ میلیاردتومان دارد. 

حاجی‌میرزایی: اقدامات ماندگاری انجام شده است

حاجی میرزایی وزیر اموزش و پرورش در این مراسم گفت: برخورداری آموزشی در حاشیه برخی شهرهای بزرگ ۲ متر است در حالی که این عدد باید ۵ متر باشد. وی همچنین به بنیاد برکت پیشنهاد کرد تا برای افزایش کیفیت آموزشی در مراکز روستایی و اطراف شهرها به کمک آموزش و پرورش بیاید. وزیر آموزش و پرورش  مهمترین کارکرد مدرسه را یادگیری دانست و گفت: 🔺اقدام در ساخت مدرسه با ارزش است و در دیدار مجازی با مقام‌معظم رهبری ایشان بر اهمیت وزیدن نسیم ملایم اموزشی در کشور تاکید کردند.وی همچنین با اشاره به🔺ساخت هزار مدرسه در مناطق محروم از سوی بنیاد برکت گفت : یکی از اقدامات ماندگار در ایجاد عدالت اموزشی در مناطق محروم با اولویت مدارس کانکسی و عشایری است.

کد خبر 589015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha