مقامات آفریقای جنوبی روز پنجشنبه علام کردند که پلیس این کشور در جستجوی چند تمساح خطرناک است که از یک مرکز پرورش این خزندگان فرار کرده‌اند.

تمساح

به گزارش همشهری آنلاین، این تمساح‌های جوان فراری از نوع رودخانه‌ای، موسوم به «تمساح نیل» هستند و ظاهرا از یک سوراخ موجود در دیوار مرکز پرورش تمساح در ۱۵۰ کیلومتری شرق شهر کیپ‌تاون به بیرون خزیده‌اند. شمار دقیق این حیوانات فراری ۱.۲ تا ۱.۵ متری معلوم نیست و همین موضوع باعث وحشت بیشتر مردم شده است.

پلیس برای شکار این حیوانات از متخصصان محیط زیست منطقه کمک خواسته است.

به گفته «جیمز برنت استایان»، سخنگوی سازمان محیط زیست منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت مالک مرکز پرورش تمساح روز چهارشنبه متوجه وجود سوراخی در دیوار محل نگهداری تمساح‌هایش شده و بعد دریافته است که «شمار نامعلومی» از آنها از همان سوراخ به بیرون رفته‌اند.

وی همچنین گفته است هم اکنون نیروهای پلیس و محیط‌بانان به کمک مالکان مزارع و املاک اطراف محل پرورش تمساح‌ها در حال جستجوی این حیوانات وحشی هستند و تا کنون ۲۷ تمساح فراری را یافته و به دام انداخته‌اند.

یک مسئول محیط‌بانی محلی به نام «رازینا عمر» در توضیح چگونگی به دام انداختن تمساح‌ها گفته است که معمولا این حیوانات را با «تله‌های انسانی» می‌گیرند، به این معنی که قفس‌هایی حاوی طعمه را در محل گذر تمساح‌ها در حاشیه رودخانه می‌گذارند و پس از ورود خزنده به قفس، در آن را می‌بندند.

کد خبر 588831

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha