موسوی لاری گفت لبه تیز قهر مردم با انتخابات متوجه جریان اصلاحات نیست و به سمت حاکمیت است

موسوی لاری

نایب رئیس سابق شورای سیاستگذاری اصلاحات در تشریح شرایط انتخابات پیش رو گفت: شرایط هزار و چهارصد با هزار و سیصد نود و هشت متفاوت است.

عبدالواحد موسوی لاری گفت: اگر از حالا دستگاه های مسئول به مردم نشان ندهند که این دو انتخابات با یکدیگر متفاوت هستند؛ معلوم نیست که یخ قهر مردم با انتخابات آب شود یا خیر. اگر آب نشود فاصله مردم از حاکمیت زیاد می شود و این موضوعی خطرناک است.

 ادامه داد: پیش بینی من این است که فضای سیاسی ۱۴۰۰ با مقداری گشایش رو به رو خواهد بود. به شکل ۱۳۹۸ با انتخابات رفتار نخواهند کرد؛ چرا که هم شرایط انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است، هم جامعه سرخوردگی آن سال را باید پشت سربگذارد.  مجموعه این موضوعات، حوادث بین المللی و مشکلات مردم اقتضا می کند حکومت راه سال ۱۳۹۸ را نرود.

 موسوی لاری در واکنش به برخی انتقادات از عملکرد هر دو جناح سیاسی کشور خاطرنشان کرد: حتما عده ای به این نتیجه رسیدند که امور کشور از دست اصلاح طلب و اصولگرا خارج شده است، اما بگویید چه کنیم؟ رادیکالیزم که جواب نمی دهد، وضعیت فعلی اداره کشور مطلوب نیست. اپوزیسیون هم که از آن طرف دنیا سر در آخور بیگانه دارد و هر روز فقط در شبکه های اجتماعی کاری جز نفرت پراکنی نمی کند؛ بعضی ازآن ها هشت سال در کنار صدام بودند و چهار سال در کنار ترامپ. کسی که در کنار صدام و ترامپ بوده چه جایگاهی میان مردم دارد؟ تنها رویکرد و مسیر باقی مانده اصلاحات است یعنی رفع مشکلات از درون با نگاه واقعی.

موسوی لاری ادامه داد: مردم گله دارند که گفتید عارف برود و روحانی را حمایت کنید، اما شرطی برای روحانی نگذاشتید تا خرش از پل گذشت و الان رئیس دفترش می گوید پیروزی روحانی رای خودمان بوده است.

وی افزود: نظر سنجی ها را ببینید؛ رای روحانی ۶  تا ۸ درصد بود. چه اتفاقی افتاد که ظرف ده روز رایش از آن میزان به ۵۱ در صد رسید؟ علت جز فضا سازی و اجماع اصلاحات بر سر او بود؟ هاشمی و خاتمی و اصلاحات آمدند گفتند روحانی رای ما است.

بنابر این مردم حق دارند بگویند شما روحانی را آوردید اما میثاق نامه ای با او ندارید. این موضوع مهم ترین ایرادی است که به اصلاح طلبان وارد می شود. یا مردم به اصلاح طلبان می گویند شما هم نوع نگاهتان به مسائل، وقتی در درون حاکمیت هستید با زمانی که بیرون زمین بازی هستید متفاوت می شود.

کد خبر 588793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    8 4
    مردم مجلس جدید را انتخاب کردند که اوضاعشان بهتر شود همه دیدیم که اینطور. نشد یعنی اوضاع بهتر نشد که هیچ بدتر هم شد مجلس همه اش با دولت دعواش است