سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه تصریح کرد عقب‌نشینی کشورهای اروپایی از صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس با حمایت واشنگتن صورت گرفته است.

ند پرایس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری شامگاه پنجشنبه تصریح کرد عقب‌نشینی کشورهای اروپایی از صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با «حمایت کامل» واشنگتن صورت گرفته است.

انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه از قصد خود برای صدور قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انتقاد از اقدامات جبرانی ایران در واکنش به نقض عهد طرف‌های غربی در برجام عقب‌نشینی کردند.

ند پرایس گفت: «مدیر کل آژانس، گروسی، طرحی را برای پرداختن ایران به مسائل پاسخ‌داده‌نشده در خصوص برنامه هسته‌ای خود ارائه کرد. سه کشور اروپایی با حمایت کامل ایالات متحده آمریکا به این تصمیم رسیدند که بهترین روش برای حمایت از ابتکار مدیر کل، پیش نبردن پیش‌نویس قطعنامه در نشست شورای حکام است.»

وی اضافه کرد: «ما از نتیجه نشست شورای حکام درباره ایران و طرح ارائه شده توسط مدیر کل آژانس اتمی خرسندیم. ما می‌دانیم که مدیر کل آژانس برنامه‌ای واقع‌بینانه پیشنهاد کرده که ایران آن را پذیرفته است.»

کد خبر 588790

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha