عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در پی ارسال نامه نایب‌رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه، برخی مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی به سئوال‌های مطرح‌شده درباره علل سقوط شدید ارزش بازار سرمایه در تابستان امسال به دستگاه قضا احضار شدند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی  اظهار کرد: در پی ارسال نامه نایب اول رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه، برخی از مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده درباره علل سقوط شدید ارزش سهام بازار سرمایه در تابستان امسال به دستگاه قضا احضار شدند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمعی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی مستند از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازار سرمایه تهیه کردند؛ دربخشی از گزارش نمایندگان دخالت برخی از مقامات در بورس از عوامل سقوط ارزش سهام خریداری‌شده سهام‌داران خرد بیان‌شده است.

حاجی دلیگانی افزود: در حالی سقوط بیشتر بازار سرمایه، سلب اعتماد، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را شاهد هستیم که پس از شروع ریزش بزرگ بازار برخی از مقامات ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش را مطرح کرده بودند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که حبابی شدن شاخص‌های کل و اوج امیدواری در حال به وجود آمد که شرکت‌های شاخص ساز قیمت‌های سهام خود را مرداد امسال غیرواقعی بالا بردند و در اقدامی هماهنگ با خروج گسترده نقدینگی از بازار، دارایی قریب به‌ اتفاق جمعیت چند ده‌میلیونی خرده سهامداران حاضر در بازار سرمایه را تباه کردند.

وی با اشاره به مستندات گروه کارشناسی حقوقی – اقتصادی و گزارش مراجع رسمی تصریح کرد: پس از شروع ریزش بزرگ بازار برخی از مقامات دولتی نظیر رییس دفتر رئیس‌جمهور، برخی از اعضای شورای عالی و هیأت‌مدیره بورس، وزیر اقتصاد در رسانه ملی و رسانه‌های گروهی با طرح ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را رقم زدند.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس از قول رئیس مجلس شورای اسلامی برای تقویت و ساماندهی بازار بهابازار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شرایط کنونی تغییر خواهد کرد و بازار سرمایه به جایگاه گذشته باز خواهد گشت.

کد خبر 588694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 0
    کد بورسی را چه کسانی بصورت سراسری به همه مردم پیامک کردند و با چه هدفی؟
  • م IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    13 1
    چه فایده داره مگه پول زنده میشه مگه آرامش روحی من بر میگرده مگه زندگیم بر میگرده
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    10 1
    فکر کنم یه چند ماهی هم اینا بهانه بشن برای ضرر بیشتر.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    6 0
    مسئولین بورس برا چی فقط وزیر نفت و وزیر اقتصاد محاکمه بشن کفایت میکنه چون ریزش بورس از وقتی شروع شد که این دو وزارتخانه سر عرضه پالایش یکم درگیر شدن
  • GB ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    13 1
    هر‌چند سال یکبار اینطوری سرمایه مردم دود میکنن اسمش میزارن جمع کردن نقدینگی. وقتی پول ادمهای خورد رو تو قمار بورس میسوزونید و فکر میکنید اینطوری نقدینگی کم میشه وتورم میاد پایین اشتباه میکنید چون وقتی ادمهای خورد خرید و فروش نکنن رکود بوجود میاد و تورم هم دارید میشه رکود تورمی چیزی که برا اقتصاد از سرطان هم بدتره. درمانش هم خیلی سخته
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 1
    برا قدم اول خوبه ولی مهم نتیجست منتظریم ببینیم مسئولامون چیکار میکنن
  • پدرام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    15 0
    بخدا قسم ما به دعوت مسئولین ارشد نظام وارد بورس شدیم... مگر نه غلط می کردیم چنین کاری می کردیم.. خونه فروختیم.. ماشین فروختیم.. الانم داریم مهریه می دهیم.. واقعا این پول خوردن داره... به والله قسم لقمه خودتون رو در خون ما زدید و خوردید
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    48 4
    مملکت چه سیرکی شده آنچه در بورس اتفاق افتاد با چراغ سبز حاکمیت برای تامین کسری بودجه از جیب مردم بود. حالا برای سرگرم کردن مردم دنبال مِغصر میکردند دست از سر کچل مردم بردارید