واردات محموله جدید از واکسن اسپوتنیک‌وی از روسیه، سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به آذربایجان غربی از مهم‌ترین اخبار صبح امروز هستند.

میز خبر

۲۱:۵۲-دیپلماسی: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در توییتر نوشت: «برجام قابل مذاکره مجدد نیست-والسلام. اگر ۲۰۲۱ سال ۲۰۱۵ نیست، ۱۹۴۵ هم نیست. پس بیایید منشور سازمان ملل متحد را عوض کرده و حق وتو که این همه توسط آمریکا مورد سوءاستفاده قرار گرفته است را حذف کنیم. بیایید دست از ژست گرفتن برداریم- کاری که هر دوی ما از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ انجام دادیم- و به اجرای برجام رو بیاوریم که هر دو آن را امضا کرده‌ای.»

۲۱:۱۲-دیپلماسی: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری با تأکید بر اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست، از طرف‌های غربی خواست که به اجرای برجام و آنچه خودشان امضا کرده‌اند، پایبند باشند

۲۱:۰۳-انرژی: وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس ضمن اجماع بر سر تداوم روند کنونی کاهش تولید اعضای این ائتلاف، با مجموع افزایش تولید روزانه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای روسیه و قزاقستان در ماه آوریل موافقت کردند.

۲۱:۰۲-شهری: در نشست شورای شهر اهواز، موسی شاعری شهردار این کلانشهر برکنار و ابراهیم نوشادی سرپرست اداره کل امور شهری استانداری خوزستان به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد.


۲۰:۲۰-بهداشت و درمان: سومین محموله واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک وی) وارد کشور شد. پیش از این در دو مرحله این نوع واکسن وارد کشور شده بود. به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو این محموله ۲۰۰ هزار دوزی واکسن برای ادامه واکسیناسیون افراد مشمول فاز یک واکسیناسیون علیه ‎کرونا به‌کار گرفته خواهد شد.

۱۷:۴۳ - ورزش: کمیته انضباطی فیفا پس از تسویه‌حساب کامل با بودیمیر بازیکن کروات سابق پرسپولیس، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه را باز کرد.

۱۶:۴۲- سیاست خارجی: رئیس‌جمهور در چهاردهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو): آمریکا موظف است با لغو همه تحریم‌ها و اتخاذ تدابیر عملی به برجام برگردد زیرا این تکلیف دولتی است که او نقض عهد کرده است. ایران نیز اقدام آمریکا را قطعاً با اقدام پاسخ خواهد داد. مسیر بازگشت آمریکا به برجام نیز روشن است و اگر اراده آن وجود داشته باشد، نیاز به هیچ مذاکره‌ای ندارد.

۱۵:۵۲- سیاست خارجی: لاوروف وزیر امورخارجه روسیه: سیگنال‌های آمریکا برای تهران در مورد تصمیم به بازگشت به توافق هسته ای می تواند اوضاع برجام را از بن بست خارج کند. حل و فصل اوضاع برجام تا حد زیادی به آمریکا بستگی دارد.

۱۵:۰۸ - بهداشت و درمان: جدیدترین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور؛ دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

۱۴:۰۵ -جامعه: ساعت منع شبانه تغییری نخواهد کرد. محسنی بندپی، استاندار تهران خبر داده که "اتفاق جدید و محدودیت جدیدی قرار نیست رخ دهد و همان محدودیت‌هایی که ستاد ملی کرونا تدوین کرده است را خواهش می‌کنیم تا مردم رعایت کنند."

۱۱:۴۷ - سیاست خارجی: اروپا از قطعنامه علیه ایران در شورای حکام عقب نشست. شبکه الجزیره گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس طرح محکوم کردن ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پس گرفته‌اند.

۱۱:۳۶ - سیاست خارجی: روحانی: آژانس جای کار سیاسی نیست و  ۳ کشور اروپایی بدانند که آژانس جای کار فنی است. آمریکا تحریم‌ها را بردارد، روابط ما با آژانس بهتر خواهد شد و بازرسان می‌توانند بدون هیچ مشکلی در چارچوب قانون نظارت خود را انجام دهند.

۱۱:۰۶ - جامعه: رئیس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار گفته است: موز از کشور اکوادور و هند وارد شده و به زودی قیمت آن کاهش می‌یابد. به گفته رئیس اتحادیه این واردات در قبال صادرات سیب، به اکوادور انجام شده است و تا حدود ۱۰ روز آینده این موزها به دست مصرف کننده خواهد رسید و قیمت آن تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

۱۰:۳۹ -حقوقی و قضایی: برخی رسانه‌ها از احضار و بازداشت استاندار اسبق خوزستان خبر داده‌اند. گفته شده این دستگیری مربوط به اتهامات سنگین این فرد در یک پرونده اقتصادی بوده است.

۱۰:۳۳- جامعه: تخلیه «تاج‌محل» از بیم بمب‌گذاری؛ رسانه‌های محلی هند می‌گویند پس از آنکه پلیس تماسی مبنی بر بمب‌گذاری در تاج‌محل دریافت کرد، از بازدیدکنندگان خواست این مجموعه را ترک کنند. پلیس هند اعلام کرده بازرسی امنیتی در تاج‌محل در جریان است. برخی منابع نیز گفته‌اند پلیس معتقد است این تهدید، دروغین بوده است.

۱۰:۱۲- سیاست: رئیس جمهور در آستانه روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی، یک اصله نهال سیب در محوطه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران غرس کرد. روحانی در مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه جنگل‌کاری از ۷۷۰هزار هکتار به ۹۵۰ هزار هکتار رسیدیم. نیاز چوب کشور باید از مسیر صحیح زراعت چوب تأمین شود.

۹:۴۵-سیاست خارجی: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است: آمریکا باید به اصول سازمان ملل و منشور ملل متحد درباره مناسبات بین المللی احترام بگذارد. باید منشور ملل متحد را خواند و از آن پیروی کرد. در واقع یک کتابچه کوچک است و قرائت آن توانمندی وزارت خارجه آمریکا را تقویت می‌کند.

۹:۲۴-بهداشت و درمان: تعطیلی خوزستان فعلا منتفی است. استاندار خوزستان گفته: تعطیلی خوزستان فعلا منتفی است، تعطیلی دو هفته‌ای برای مرزهای خوزستان داریم اما تعطیلی دو هفته‌ای برای خود خوزستان نداریم. به گفته وی در غربالگری که در استان خوزستان انجام می‌شود، روزانه حدود ۲ هزار تست مثبت است که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از این تعداد بیمار حتما باید بستری شوند و باقی افراد نیز باید در خانه قرنطینه شوند.

۰۹:۰۰ - بهداشت و درمان: سفارت ایران در روسیه سومین محموله واکسن کرونا روسی «اسپوتنیک وی» که شامل ۲۰۰ هزار دوز است را تحویل گرفت. قرار است امروز پنجشنبه این محموله واکسن با هواپیمای ماهان به تهران منتقل شود.

کد خبر 588676

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha