یک شرکت نوپای انگلیسی دستکشی دارای ژیروسکوپ ساخته است که می‌گوید می‌تواند به افراد دچار بیماری پارکینسون و «لرزش اساسی» کمک کند.

GyroGlove

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این شرکت می‌گوید این دستکش با ژیروسکوپ درونی چرخشی می‌تواند به بیماران پارکینسون کمک کند بر لرزش دست‌هایشان غلبه کند و دوباره کنترل آنها را به دست آورند.

راه‌حل شرکت  «جایروگی‌یر» (GyroGear)  برای حل مشکل لرزش دست این بیماران قرار دادن یک ژیروسکوپ در پشت دست است که خیلی شبیه فرفره‌ه است که مادامی که در حال چرخش به دور خود هستند، قائم باقی می‌ماند. این دستکش حاوی ژیروسکوپ باعث می‌شود دست فرد تا هنگامی که چرخ لنگر به دور خود می‌چرخد، ثابت باقی بماند.

دستکش GyroGlove برای درمان بیماری «لرزش اساسی» هم کاربرد دارد. لرزش اساسی یک اختلال دستگاه عصبی بدون علت شناخته‌شده است که باعث لرزش آهنگین دست یا جاهای دیگر بدن می‌شود و می‌تواند انجام کارهای ساده را هم مختل کند.

استفاده از این دستکش ژیروسکوپی می‌تواند به افراد دچار این ناتوانی کمک زیادی کند، چرا که با مهار لرزش عضلات از زیر فشار در می‌آیند و فرد می‌تواند بسیاری از کارهایی مانند تایپ کردن که از عهده انجامشان برنمی‌آید، دوباره انجام دهد.

این دستکش روی بخش پایینی دست، مچ و ساعد با ژیروسکوپ پنهان‌شده درون آن قرار می‌گیرد.

این شرکت تا به حال ۴.۳ میلیون دلار برای ادامه این پروژه پول گردآوری کرده است.

کد خبر 588595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha