چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: پسماند و نخاله‌های ناشی از سیل پارسال به صورت کامل و اصولی دفع نشده است.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی الشتری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند پلدختر اظهار کرد: دفع نادرست پسماندها سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد که بررسی و پیگیری این مسایل زیست محیطی ضرورت دارد و باید در جلسه‌های مربوط به آن تصمیم‌های کاربردی اتخاذ و اجرایی شود.

وی به عوارض پسماندها به عنوان ناقل بیماری در سطح شهر اشاره کرد و افزود: پسماندها با تولید شرابه باعث آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌شوند و سلامت مردم و سایر موجودات را به مخاطره می‌اندازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر با تاکید بر جمع آوری و دفع بهداشتی پسماندها گفت: انباشت پسماندهای روستایی در حاشیه جاده ترانزیتی و رودخانه کشکان، علاوه بر ایجاد چشم انداز ناخوشایند، موجب آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و اثرات منفی بر اکوسیستم می‌شود.

الشتری اظهار کرد: مشکل دفع زباله در روستای افرینه نیز باوجود پیگیری‌های زیاد تاکنون برطرف نشده است که ضرورت دارد این موضوع به صورت اساسی، پیگیری و چاره اندیشی شود. رها سازی یا دپوی زباله در برخی مناطق از جمله مسیرهای دسترسی به آرامگاه شهدای گمنام، ۲۲ بهمن و ولی پور قابل قبول نیست و شهرداری باید نسبت به رفع این معضل اقدام کند.

وی به مشکل نبود ماشین حمل زباله در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: طرح مدیریت جامع پسماند شهرستان از سوی سازمان همیاری شهرداری های لرستان تهیه شده است که باید برنامه‌های آن از جمله تفکیک پسماند از مبدا، برای رفع معضل کنونی اجرا شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر اضافه کرد: بیشتر اداره‌های شهرستان برای کاهش مصرف کاغذ به سامانه‌های مکاتبات اداری (اتوماسیون) مجهز هستند و انتظار می‌رود در مصرف انرژی‌های آب، برق و گاز نیز صرفه‌جویی کنند.

کد خبر 588541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار لرستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha