شرکت مایکروسافت، یک گروه جاسوسی سایبری چینی را مسئول حمله به نرم‌افزار سرور پست الکترونیکی خود دانسته است.

هک

شرکت مایکروسافت، یک گروه جاسوسی سایبری چینی را مسئول حمله به نرم‌افزار سرور پست الکترونیکی خود دانسته است. به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بی‌بی‌سی، این غول فناوری مدعی شده است که هکرها متعلق به یک گروه تحت حمایت دولت است که «یک بازیگر بسیار ماهر و پیشرفته» بود. مایکروسافت اعلام کرده که هکرها از ۴ آسیب‌پذیری که پیش‌تر در نسخه‌های مختلف نرم‌افزار شناسایی نشده است، استفاده کرده‌اند. نقص‌های امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد از راه دور صندوق‌های ایمیل را غارت کنند. «مرکز اطلاعات تهدید مایکروسافت» این حملات را با اعتماد به نفس بالا به هافنیوم (Hafnium) نسبت داد، گروهی که تحت حمایت دولت بوده و خارج از چین فعالیت می‌کنند. این نتیجه‌گیری بر اساس آسیب‌دیدگی مشاهده شده، تاکتیک‌ها و روش‌های هک شکل گرفته است. مایکروسافت می‌گوید، هافنیوم، صندوق پستی محققان بیماری‌های عفونی، موسسات حقوقی، موسسات آموزش عالی و پیمانکاران دفاعی را هدف قرار داده است. در عین حال، اندیشکده‌های سیاسی و گروه‌های غیردولتی نیز مورد دستبرد اطلاعاتی قرار گرفتند. این هشتمین بار در ۱۲ ماه گذشته است که مایکروسافت به طور علنی گروه‌های دولتی را متهم به هک کردن نهادهای حیاتی می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید، گرچه هافنیوم در چین مستقر است، اما فعالیت‌های خود را عمدتا از طریق سرورهای مجازی خصوصی اجاره‌ای در آمریکا انجام می‌دهد. همچنین به‌طور جداگانه، مایکروسافت اعلام کرد که تعامل هافنیوم را با کاربران مجموعه آفیس ۳۶۵ خود مشاهده کرده است. این شرکت با هدف رفع آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری‌اش، به‌روزرسانی‌هایی را در این خصوص منتشر کرده است. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که این حمله به هیچ‌وجه ارتباطی با حمله SolarWinds که اواخر سال گذشته میلادی به آژانس‌های دولتی ایالات متحده صورت گرفت، ندارد.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های فناوری ایالات متحده رابطه پر فراز و نشیبی با دولت چین داشته‌اند، مایکروسافت از سال ۱۹۹۲ حضوری همیشگی و پررنگی را در این کشور به نمایش گذاشته است. برخلاف فیس‌بوک و توییتر، پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی مایکروسافت، یعنی لینکداین (LinkedIn) همچنان در چین قابل دسترسی است. ضمن اینکه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت نیز در چین به‌خوبی فعال است. این شرکت همچنین مرکزی را برای تحقیقات هوش مصنوعی در چین اداره می‌کند.

کد خبر 588475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha